Prawie 2 miliony kart Multisport. Benefit Systems ma apetyt na więcej

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2023-11-16 12:14

W tym roku operator programu MultiSport z GPW wyda na rozwój ok. 160 mln zł, a w przyszłym jeszcze więcej – m.in. na akwizycje i powiększenie sieci klubów za granicą o połowę.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie wyniki osiąga Benefit Systems i co sprzyja potencjalnemu biciu kolejnych rekordów
  • o ile zamierza zwiększyć pulę kart sportowych i klubów fitness w 2024 r.
  • jak wyniki spółki i plan rozbudowy sieci siłowni ocenia analityk
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Kapitalizacja giełdowego Benefitu Systems utrzymuje się na najwyższym w historii poziomie (ok. 5,5 mld zł), a spółka bije ostatnio rekord za rekordem. Nie inaczej było w minionym kwartale.

– Pobiliśmy świeży rekord z drugiego kwartału, wypracowując w trzecim 171 mln zł zysku operacyjnego. Trendy rynkowe i podejmowane przez nas działania powinny zwiększać szanse na osiąganie jeszcze lepszych wyników, ale trudno określić, kiedy konkretnie znów pobijemy rekord – komentuje Marcin Fojudzki, członek zarządu Benefitu.

Powiększenie bazy kart MultiSport…

Przychody notowanej na GPW spółki (693,9 mln zł, +42,9 proc. r/r) były niższe o 2,3 proc. od konsensu prognoz analityków według PAP. Wyniki okazały się jednak od niego wyższe, i to dwucyfrowo: w zależności od poziomu o 10,5-13,7 proc. Zysk EBITDA wyniósł 243,2 mln zł (+91,4 proc.), operacyjny dokładnie 171,1 mln zł (+147,6 proc.), a netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej 115,4 mln zł (+235,3 proc.). Po trzech kwartałach Benefit ma 2 mld zł przychodów i 587,9 mln zł wyniku EBITDA.

– Podtrzymujemy cel osiągnięcia w tym roku ok. 18 proc. marży operacyjnej przy wzroście przychodów o 45 proc. oraz powiększenia bazy kart MultiSport o ponad 300 tys.: ok. 230 tys. w Polsce i 70 tys. za granicą [obecnie jest ich odpowiednio: 1,4 mln i 0,5 mln – red.]. Utrzymujemy zbilansowany przyrost między zdobywaniem nowych klientów, a pozyskiwaniem kolejnych użytkowników u obecnych partnerów. Na 2024 r. planujemy dalszy wzrost bazy kartowej o ok. 150 tys. w kraju i 100 tys. na rynkach zagranicznych. Zakładamy też kontynuację wzrostu ARPU [średni przychód na użytkownika – red.] o wysokie kilka procent, który będzie wynikał głównie z podwyżek cen. To pozwoli nam utrzymać rentowność operacyjną na poziomie z tego roku, nie uwzględniając kosztów programu motywacyjnego – mówi Marcin Fojudzki.

W ciągu dziewięciu miesięcy polski biznes przyniósł spółce 1,4 mld zł przychodów (+48 proc.) oraz 461,3 mln zł zysku EBITDA (+77 proc.). Natomiast zagraniczny (Czechy, Bułgaria, Słowacja, Chorwacja i Turcja) odpowiednio: 587,4 mln zł (+54 proc.) i 133,3 mln zł (+163 proc.).

32

Tyle klubów fitness, z czego 21 pod od Calypso Fitness, przejął Benefit Systems w tym roku…

44tys. m kw.

…o takiej łącznej powierzchni.

…oraz sieci klubów fitness

CAPEX Benefitu wyniesie w tym roku 150-160 mln zł, zgodnie z założeniami. Natomiast w 2024 r. inwestycje będą większe.

– Wynika to z planu przyspieszenia organicznej rozbudowy sieci fitness. W tym roku otworzymy w sumie 7 klubów w Polsce i 8 za granicą [łącznie będzie ich 239, z czego 31 poza krajem – red.], a w 2024 r. planujemy odpowiednio: ok. 15 i co najmniej 20 – głównie w Czechach i Bułgarii. Samo to będzie kosztowało od kilkudziesięciu milionów złotych do nawet 100 mln zł. Uwzględnić trzeba jeszcze potencjalne akwizycje, bo ciągle obserwujemy rynek, oraz inwestycje w IT: głównie w rozwój produktu MultiLife oraz odświeżenie systemu ERP – wyjaśnia Marcin Fojudzki.

Podkreśla, że spółka ma apetyt na inwestycje i odpowiedni bilans do ich realizacji. Na koniec września miała 311 mln zł gotówki wobec 50 mln zł rok temu i 278 mln zł w II kw. 2023 r.

Okiem analityka
Świetne wyniki i właściwy plan
Mikołaj Stępień
analityk DM BOŚ

Trzeci kwartał jest dla Benefitu sezonowo najlepszy, więc poprzeczka była zawieszona wysoko. Mimo to spółka zaskoczyła rynek znakomitą rentownością, choć nie tak bardzo jak w poprzednich kwartałach. Cieszy zapowiedź utrzymania marży w przyszłym roku oraz dobre wyniki sprzedażowe kart w bieżącym kwartale – w Polsce nieco lepsze niż za granicą.

Benefit zwiększył plan otwarcia nowych klubów w przyszłym roku z 20 do przynajmniej 35, przede wszystkim za granicą – co najmniej 20 zamiast 10. To dobra informacja, ponieważ spółka ma poza Polską relatywnie mało własnych siłowni w stosunku do liczby aktywnych kart. Przychylnie patrzymy na plan rozbudowy sieci, szczególnie że w tym roku nareszcie stała się ona rentowna – w przeciwieństwie do poprzednich lat, nawet tych sprzed pandemii COVID-19. Ponadto zwiększenie liczby klubów jest koniecznie do podtrzymania sprzedaży nowych kart sportowych.