Prezes PAIH: ok. 2,5 tys. firm w programie gospodarczym towarzyszącym obecności Polski na Expo

  • PAP
opublikowano: 14-09-2021, 13:23

W programie gospodarczym towarzyszącym obecności Polski na wystawie Expo weźmie udział blisko 2,5 tys. naszych firm - przekazał we wtorek prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Drynda. Zaznaczył, że ważne jest pokazanie potencjału gospodarczego Polski.

Krzysztof Drynda
Krzysztof Drynda
fot. Marek Wiśniewski/Puls Biznesu

Jak wskazał szef PAIH, w programie gospodarczym towarzyszącym obecności Polski na wystawie Expo będzie uczestniczyć blisko 2,5 tys. firm. "Dla polskich przedsiębiorców przygotowaliśmy program wsparcia, który dedykowany jest nie tylko tym największym, ale także małym i średnim firmom" - powiedział.

Według Dryndy ważne jest, by podczas wystawy "pokazać potencjał gospodarczy naszego kraju" partnerom z pozaunijnych rynków, w tym krajów afrykańskich. Drynda zachęcił przedsiębiorców do udziału m.in. w dwóch forach gospodarczych, seminariach biznesowych w Pawilonie Polski oraz webinariach eksperckich.

Jak przekazała PAIH, wśród najważniejszych wydarzeń podczas Expo planowane są: Dzień Polski (7 grudnia 2021 r.), Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6.12.2021 r.) oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze (23.02.2022 r.). "Przez kolejne sześć miesięcy na Expo odbędzie się ok. 1 tys. różnego rodzaju wydarzeń organizowanych przez nasz kraj" - podkreślono.

Według wiceministra rozwoju i technologii Grzegorza Piechowiaka Expo w Dubaju może stać się "jednym z motorów naszego rozwoju". "Umocni naszą gospodarkę jako czołową gospodarkę Starego Kontynentu, która cały czas pozostaje niezwykle atrakcyjnym i przyjaznym miejscem do inwestowania" - ocenił. Dodał, że udział Polski w Wystawie Światowej będzie z jednej strony manifestem gospodarczym po pandemii, a z drugiej okazją do nawiązania ważnych kontaktów biznesowych na Bliskim Wschodzie, a sama wystawa - bramą do rynków afrykańskich.

Agencja – we współpracy z wieloma instytucjami – przygotowała program gospodarczy dla przedsiębiorców - złożony "z narzędzi wsparcia, skierowanych do polskich firm, które chcą się rozwijać, korzystając z udziału Polski w Expo". Jednym z nich jest Program Partnerski. Jak wyjaśniono we wtorkowej informacji prasowej PAIH, "daje przedsiębiorcom możliwość promocji oraz wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej". Inna inicjatywa w ramach programu gospodarczego ma umożliwić uzyskanie środków w ramach koordynowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości programu Go to Brand. "Przedsiębiorcy otrzymują wsparcie finansowe na promocję marek produktowych, między innymi podczas Expo 2020" - wyjaśniono. PAIH planuje też seminaria biznesowe w Pawilonie Polski, podczas których zagranicznym inwestorom zostaną zaprezentowane polskie usługi i technologie. Z kolei webinaria eksperckie mają poszerzyć wiedzę przedsiębiorców na temat warunków ekspansji zagranicznej na rynki krajów Zatoki Perskiej i Afryki.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Drynda zwrócił uwagę, że Bliski Wschód jest dziś światowym centrum wymiany handlowej. "Dzięki Expo polskim firmom będzie łatwiej pojawić się na nowych dla siebie rynkach" - ocenił.

PAIH przekazała, że miejscem prezentacji potencjału naszej gospodarki będzie m.in. Pawilon Polski o powierzchni ponad 2 tys. m kw. W jednej z części Pawilonu, zaprojektowanej z myślą o spotkaniach biznesowych – mają m.in. odbywać się spotkania polskich i zagranicznych przedsiębiorców. W ramach ekspozycji multimedialnej w strefie "Poland. Spirit of ingenuity" zaprezentowanych zostanie ok. 200 firm reprezentujących sektory z największym potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu.

Obecnie w Pawilonie Polskim trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jak przypomniał Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju, w jego centralnej części powstała instalacja artystyczna "Polski Stół", która będzie formą opowieści "o naszej kreatywności, przedsiębiorczości, bogatej kulturze".

"1 października to początek naszej prezentacji w Dubaju. Przez kolejne 6 miesięcy odbędzie się blisko 1 tys. wydarzeń: od codziennych warsztatów dla dzieci i koncertów pianistycznych przed pawilonem, przez seminaria biznesowe, wydarzenia organizowane przez regiony, aż po duże wydarzenia kulturalne oraz dwa duże fora gospodarcze na kilkaset osób – Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze" – podkreślił Malinowski.

Expo 2020 w Dubaju potrwa od 1 października 2021 r. do 31 marca 2022 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane