Prezes Volkswagena: taniej zrobić ID.3 niż elektrycznego Golfa

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2019-11-18 13:37

Prezes Herbert Diess powiedział, że zrobienie elektrycznego ID.3 będzie o 40 proc. tańsze niż zbudowanie elektrycznej wersji Volkswagena Golf, donosi Reuters.

Prezes Volkswagena spotkał się w poniedziałek z inwestorami spółki. Wskazywał im korzyści z budowy nowego elektrycznego auta w przeciwieństwie do budowy elektrycznych wersji samochodów spalinowych. Diess zwrócił m.in. uwagę, że akumulator ID.3 będzie służył zwiększeniu sztywności karoserii.

Prezes Volkswagena Herbert Diess i ID.3
fot. Bloomberg

- Jeśli skupimy się na elektrycznej platformie, pozwoli to na 40 proc. redukcję [kosztów - red. pb.pl] wobec jej poprzednika, elektrycznego Golfa – powiedział Diess.

Większość oszczędności wynika z zastosowania systemu akumulatorów, a ok. 5-10 proc. z przemodelowania całej fabryki na produkcję aut elektrycznych, wyjaśnił prezes Volkswagena.

Diess zwrócił uwagę, że to ta redukcja kosztów była jednym z argumentów, które przekonały niemiecki koncern do możliwości przejścia z napędu spalinowego do elektrycznego bez zmniejszania marży zysków firmy.

Pod koniec ubiegłego tygodnia Volkswagen poinformował, że do 2024 r.  zainwestuje 60 mld EUR w rozwój aut elektrycznych i hybrydowych oraz technologii cyfrowych.

Koncern ma w planach budowę 75 wariantów aut elektrycznych oraz około 60 pojazdów hybrydowych. Do 2029 r. fabryki ma opuścić 26 mln aut elektrycznych, z czego 20 mln pojazdów ma być wyposażonych w elektryczną platformę MEB Volkswagena.

Volkswagen planuje przerobić swoją fabrykę w niemieckim Emden, gdzie od 2022 r. mają być budowane elektryczne SUVy. Decyzja o lokalizacji nowej fabryki zostanie podjęta do końca roku, powiedział producent samochodów.