NBD? Procter & Gamble chce zastrzec prawo do m.in. LOL i WTF

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2018-08-24 09:05

Amerykański koncern Procter & Gamble wystąpił o zastrzeżenie jako znaków towarowych popularnych akronimów wykorzystywanych przez miliardy internautów, jak LOL, NBD, czy nawet WTF.

Jeśli mu się uda, Procter & Gamble, gigant rynku artykułów codziennego użytku będzie mógł wykorzystywać akronimy do marketingu i sprzedaży swoich produktów. We wniosku amerykański koncern deklaruje, że chce korzystać z nich przy sprzedaży mydła, detergentów i odświeżaczy powietrza.

fot. Bloomberg

Eksperci uważają, że Procter & Gamble wykorzystując popularne akronimy chce trafić do grupy klientów poniżej 35 roku życia.

Kultura Internetu wykształciła akronimy zwrotów jako sposób na ich szybkie i oszczędne pisanie. LOL, to skrót od Laugh Out Loud, czyli „pękam ze śmiechu”, a NBD to skrót od No Big Deal, czyli „nic wielkiego”. WTF można w wersji soft przetłumaczyć jako „co do cholery”.