Nutella jest krytykowana za akcję promocyjną związaną z zakończonym niedawno mundialem. Producent oferuje piłkę tym, którzy kupią 35 słoików kremu czekoladowo-orzechowego.

- Ponownie przemysł spożywczy wykorzystał piłkarskie mistrzostwa świata do promowania słodyczy wśród dzieci – powiedziała Renate Kuenast, posłanka Partii Zielonych, będąca w grupie parlamentarzystów, którzy złożyli skargę w radzie nadzorującej reklamy. – To czerwona kartka dla Nutelli produkowanej przez Ferrero – dodała.
W skardze parlamentarzyści wskazali, że 35 słoików Nutelli, pozwalające zdobyć wystarczającą ilość punktów, aby otrzymać futbolówkę, to 15,75 kg kremu, zawierających 9 kg cukru i 5 kg tłuszczu.
- Nie mamy nic przeciwko produktowi, jeśli ludzie go lubią, powinni go jeść, ale nikt nie powinien sugerować dzieciom, że to ma coś wspólnego z byciem wysportowanym, aktywnym i zdrowym – głosi skarga posłów.
Oczekują, że rada zajmująca się etyczną stroną reklam zablokuje kampanię Nutelli i wystosuje ostrzeżenie wobec jej producentowi, włoskiemu Ferrero.