Przedwojenne świąteczne reklamy (GALERIA)

Okres przedświąteczny to czas żniw dla agencji marketingowych. Przedwojenne gazety już na początku grudnia wypełnione były reklamami nowoczesnych na owe czasy produktów wychwalanych pomysłowymi sloganami.

>>>OBEJRZYJ GALERIĘ REKLAM

"Kurier Warszawski", 1935 r.
Wyświetl galerię [1/22]

"Kurier Warszawski", 1935 r.

Archiwum Państwowe w Warszawie

"Obdarowanie kogoś nie jest rzeczą tak łatwą, jak się wydawać może. Jest to swego rodzaju kunszt, w którym trzeba wykazać dużo delikatności, finezji i dobrego smaku”  –  radziło w 1927 r. pismo „Światowid”. Słowa te przywołuje Archiwum Państwowe w Warszawie publikując zbiór przedwojennych reklam, które mamy przyjemność zaprezentować.

Reklamowano niemal wszystko, co czytelnicy prasy - głównie dość zamożni mieszczanie - mogli nabyć i podarować. Wśród ogłoszeń znajdziemy miniaturowe kuchenki gazowe, książeczki oszczędnościowe, maszyny do szycia i odbiorniki radiowe. 

Publikujące je gazety były najpoczytniejszymi tytułami II RP.
"Bluszcz" był ilustrowanym tygodnikiem dla kobiet, z którym współpracowały m.in. Maria Konopnicka, Eliza Orzeszkowa, Maria Dąbrowska czy Adam Asnyk. "Kurier Warszawski", wydawany w stolicy od 1821 r. osiągał zawsze imponujące nakłady - w połowie XIX w. było to 2 tys., a w latach 30. XX w. 50 tys. egzemplarzy. Krakowski tygodnik "Światowid" publikował w każdym numerze kilkadziesiąt fotografii relacjonujących najważniejsze wydarzenia w Polsce i na świecie.
Koniec rozwoju nowoczesnej prasy przyniósł rok 1939 i zamknięcie przez Niemców polskich drukarni i wydawnictw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Dobrowolski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Historii / Przedwojenne świąteczne reklamy (GALERIA)