Czytasz dzięki

Przyjazne kubki coraz bliżej

opublikowano: 07-03-2019, 22:00

480 pomysłów, 10 krajów, jedno wyzwanie — zaprojektowanie kubka do napojów w pełni nadającego się do recyklingu.

W październiku 2018 r. McDonald’s wraz z siecią Starbucks i grupą inwestycyjną Closed Loop Partners zorganizował konkurs na ekologiczny kubek do napojów — NextGen Cup Challenge. Spośród 480 zaproponowanych rozwiązań eksperci wybrali 12 zwycięzców, którzy otrzymają finansowe wsparcie w dalszym rozwijaniu swoich pomysłów. Szacuje się, że corocznie na świecie używa się 250 mld wykonanych z papieru jednorazowych kubków do napojów na wynos. Większość nie może być recyklingowana ani kompostowana.Aby zapobiec przeciekaniu, pokrywa się je tworzywem sztucznym. Po oddzieleniu warstw zarówno włókno celulozowe, jak też plastik można poddawać recyklingowi. Odzyskane surowce są bardzo cenione na rynku, jednak ich sprzedaż nie jest zbyt duża, co nie zachęca do odzyskiwania.

Rok temu sieć McDonald’s ogłosiła strategię Scale For Good, w której założono, że do 2025 r. 100 proc. opakowań wykorzystywanych w restauracjach sieci będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku, a wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiały do recyklingu.

Dzięki konkursowi NextGen Cup sieć jest o krok bliżej do rozwiązania problemu. Program skierowany do liderów przemysłu spożywczego nawołuje do podjęcia wspólnych działań, aby stworzyć alternatywę bardziej przyjazną środowisku i dającą zastosować się w skali globalnej. W zwycięskich projektach kluczową rolę odgrywa możliwość ponownego przetwarzania kubków, czyli poddających się i recyklingowi, i kompostowaniu w domowych warunkach. Istotny jest również strukturalny oraz handlowy proces ich produkcji przy jednoczesnym spełnianiu norm przemysłowych.

12 rozwiązań bazuje na innowacyjnych warstwach powlekających, nowych materiałach oraz nowych modelach usług dla kubków wielokrotnego użytku. Wyróżnione koncepcje mogą sprawić, że 250 mld jednorazowych papierowych kubków przestanie być odpadem, stając się cennym materiałem w systemie recyklingu.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane