Skargę na reklamę outdoorową kredytu gotówkowego Dominet Banku zgłosił konsument. Reklama zawierała następujące informacje: ”kredyt gotówkowy w pięć minut, do 50 tys. zł, na dowód osobisty, na co tylko chcesz, uśmiech gratis”. Skarżący zwrócił uwagę, że w reklamie prawdziwe jest jedynie stwierdzenie ”uśmiech gratis”. Według niego promocja kredytu wprowadza w błąd, bo w pięć minut od wypełnienia wniosku można otrzymać tylko wstępną informację o zdolności kredytowej, a na decyzję o przyznaniu kredytu czeka się do czterech dni. Oprócz tego 50 tys. zł to kwota teoretyczna, która zależy od ustalonej przez bank zdolności kredytowej.
Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy poparł zastrzeżenia konsumenta. Uznał, że reklama narusza kodeks etyki reklamy, ponieważ wprowadza konsumentów w błąd, nie informując jasno o faktycznych warunkach otrzymania kredytu. Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy stwierdził, że w reklamie konieczne jest wprowadzenie zmian, aby przekaz był jasny i aby oferta nie rodziła wątpliwości konsumentów.
Przedstawiciele Dominet Banku w pisemnej odpowiedzi uznali, że skarżący nie zrozumiał reklamy. Ich zdaniem nie można uznać, iż reklama wprowadza konsumentów w błąd. Nie sugeruje ona bowiem, że każdy dostanie 50 tys. zł, tylko ”do 50 tys. zł”, czyli określa górną granicę wysokości proponowanego kredytu. Zdaniem banku oczywiste jest też, że przed podjęciem decyzji kredytowej dokonuje się oceny zdolności klienta – jest to obowiązkiem banku. Natomiast sformułowanie ”w pięć minut” oznacza, że bank podejmuje w takim czasie wstępną decyzję, a jest ona ostateczna po dokonaniu pozytywnej weryfikacji informacji przekazanych przez klienta we wniosku kredytowym.