Radio Zet cennikowo zarobiło w październiku tego roku więcej niż RMF FM, które do tej pory było liderem wśród stacji ogólnopolskich pod względem przychodów reklamowych. W grupie stacji ponadregionalnych prowadzi Radio WAWa, a lokalnych – Radio Eska Warszawa.
Radio Zet zarobiło cennikowo w październiku br. 37,4 mln zł (wzrost o 21,6 proc. w porównaniu z październikiem ub.r.). Wpływy RMF FM wyniosły 35,6 mln zł (spadek o 8,9 proc.), Programu III Polskiego Radia – 5,5 mln zł (wzrost o 10,9 proc.), Programu I – 3,9 mln zł (spadek o 10,4 proc.), Radia Bis – 0,1 mln zł (wzrost o 31,7 proc.), a Programu II Polskiego Radia – 0,06 mln zł (wzrost o 28,3 proc.).
Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa z przychodami 2 mln zł (spadek o 7,5 proc.). Wpływy radia Tok FM wyniosły 1,1 mln zł (wzrost o 171,8 proc.), Radiostacji - 0,9 mln zł (spadek o 1 proc.), a RMF Classic – 0,4 mln zł (wzrost o 41 proc.).
Wśród stacji lokalnych najwięcej cennikowo zarabiają stacje należące do sieci Radio Eska – one tworzą pierwszą trójkę rankingu. Warszawska Eska zarobiła 3,7 mln zł (wzrost o 26,9 proc.), wrocławska – 3,3 mln zł (wzrost o 32,9 proc.), a poznańska – 3 mln zł (wzrost o 53 proc.). Warszawskie Radio Pogoda 100,1 FM Złote Przeboje zarobiło 2,8 mln zł (spadek o 5,3 proc.), Radio Eska Łódź – 2,7 mln zł (wzrost o 42 proc.), trójmiejskie Radio Hit FM (należy do sieci Eska) – 2,5 mln zł (wzrost o 25,8 proc.), Radio Eska Śląsk – 1,9 mln zł (wzrost o 48,7 proc.), stołeczne Radio PiN 102 FM – 1,7 mln zł (wzrost o 57,8 proc.), warszawskie Antyradio 94 FM – 1,62 mln zł (wzrost o 68,7 proc.), a Radio Złote Przeboje Karolina z Tychów – 1,61 mln zł (wzrost o 26,4 proc.).Wszystkie dane Expert Monitor (dane cennikowe netto, bez autopromocji).
DI, Presserwis