

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:
- ile ładowarek do aut elektrycznych będzie teraz mieć sieć GreenWaya
- jakie plany ma właściciel sieci przejętych ładowarek
Revnet podłącza się do sieci GreenWay
Przeczytaj artykuł i dowiedz się:
Do końca roku sieć ładowarek do aut GreenWay powiększy się o 70 stacji. Przejęcie Rawicom EV stało się możliwe dzięki sporemu zastrzykowi finansowemu.
Stacje ładowania Revnet zostaną włączone do sieci GreenWay. Decyzja o zakupie spółki Rawicom EV, właściciela sieci Revnet, została ogłoszona pod koniec czerwca. Wszystkie stacje tej sieci zostaną włączone do publicznej i udostępnione w aplikacji GreenWay, a także objęte serwisem technicznym, obsługą klienta i rozwiązaniami roamingowymi. Proces będzie realizowany sukcesywnie — ma zostać zakończony jeszcze w tym roku.
Przejęcie stało się możliwe po otrzymaniu w lutym przez spółkę 85 mln EUR na inwestycje w sieć ładowarek. Wsparły ją Helios Energy Investment oraz Generation Capital, międzynarodowe fundusze inwestycyjne specjalizujące się w projektach infrastrukturalnych.
— Dzięki inwestycji znacząco przyspieszyliśmy rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. Realizujemy ją zarówno budując kolejne stacje, jak też konsolidując rynek — mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWaya.
Przejęta sieć składa się z 70 miejskich stacji ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 22 kW. Wybrane punkty GreenWay zamierza rozbudować, stawiając szybkie ładowarki prądu stałego(DC). Po zakończeniu włączania nowych ładowarek do sieci GreenWay będzie miał 445 ładowarek, w większości szybkiego ładowania.
Firma Rawicom nie znika z rynku ani z branży.
— Zostajemy na rynku elektromobilności. Skupimy się na dostarczaniu wysokiej klasy urządzeń i infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz świadczeniu usług montażu i serwisu. Cały czas rozwijamy nasz główny kierunek, w którym od lat się specjalizujemy, czyli budowę wielkoskalowych farm fotowoltaicznych — mówi Adam Hłond, współwłaściciel i członek zarządu Rawicomu.