W ostatnich 10 latach inwestycje korporacyjne w sztuczną inteligencję (AI) wzrosły 13-krotnie – wskazuje raport Mastercard Signals (dane za Stanford University).
– Możliwości sztucznej inteligencji są niemal nieskończone. To duża szansa dla firm, ale zarazem duże wyzwanie – przedsiębiorcy już teraz zastanawiają się, jak włączyć tę szybko rozwijającą się technologię w biznes, aby zwiększyć konkurencyjność i efektywność firm – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Po sztuczną inteligencję sięgać zaczynają firmy z sektora handlu i e-commerce, finansów itd., zarówno małe, jak też średnie i duże przedsiębiorstwa. Za tworzenie nowych rozwiązań bazujących na AI biorą się i start-upy, i globalne korporacje.
Tyle wyniosła wartość inwestycji korporacyjnych w sztuczną inteligencję w 2022 r., a jedynie rok wcześniej globalny rynek AI był wart 60 mld USD („Mastercard Signals za Stanford University „Artificial Intelligence Index Report 2023”).
Tyle może być wart rynek inwestycji korporacyjnych w sztuczną inteligencję do 2028 r. - wskazują prognozy Zion Market Research.
Tyle patentów związanych ze sztuczną inteligencją zostało zgłoszonych do ochrony w 2021 r. W 2017 r. liczba ta wynosiła jedynie ok. 10 tys. (Stanford University, Artificial Intelligence Index Report 2023).