Rozmaryn twoją szansą na rozwój

DCZ
opublikowano: 21-11-2008, 00:00

Firma doradczo-szkoleniowa Brian Tracy International z "Pulsem Biznesu" i innymi mediami uruchamia niezwyły projekt szkoleniowy.

Firma doradczo-szkoleniowa Brian Tracy International z "Pulsem Biznesu" i innymi mediami uruchamia niezwyły projekt szkoleniowy.

Rozmaryn — Medialna Akademia Autocoachingu wykorzystuje wszystkie rodzaje mediów. Możesz poznać swoje kompetencje, rozwiązując testy w naszej "Karierze i pracy", w internecie i w komórce. Pliki wideo w internecie i komórce, programy w telewizji, audycje w radiu, pliki audio w komórce i internecie — pomogą ci poszerzać wiedzę o roli tzw. miękkich umiejętności w zarządzaniu.

Dzięki Rozmarynowi, poświęcając kilka minut dziennie i korzystając z różnych platform, możesz zaplanować swoją ścieżkę rozwoju. W "Karierze i pracy" w każdy piątek przeczytasz wywiady z ludźmi biznesu o ich doświadczeniach i komentarze ekspertów z Brian Tracy International. Przez cztery tygodnie będziemy pisali i mówili o motywacji, przywództwie, zarządzaniu emocjami i inteligencji emocjonalnej. W naszej Akademii. każdy znajdzie coś dla siebie.

Rozmaryn — Medialną Akademię Autocoachingu tworzą: Brian Tracy International, "Puls Biznesu" (piątki — "Kariera i praca"), TVP1 (czwartki, godz. 6.40), Tok FM (środy, godz. 20), Gazeta.mobi, Gazetapraca.pl/rozmaryn. Partnerem medialnym jest firma AMS. Szczegóły: www.briantracy.pl

Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań, stojących przed liderami. Najważniejsze i jednocześnie najtrudniejsze jest budowanie motywacji wewnętrznej. Niniejszy test pomoże ci odpowiedzieć na pytanie, czy umiesz skutecznie motywować podwładnych do efektywnej pracy.

1 Czy twoi pracownicy dokładnie wiedzą, czego się od nich oczekuje? Gdyby każdego z nich zapytać, czy wiedzą, jaki jest spodziewany rezultat ich pracy, to odpowiedzieliby twierdząco?

2 Czy wyznaczając cele pracownikom, robisz to wspólnie z nimi?

3Czy twoi pracownicy, zapytani, czy ich szef i firma liczą się z ich zdaniem, odpowiedzieliby twierdząco?

4Czy przekazujesz szczere uznanie pracownikom za ich osiągnięcia? Czy oni zgodziliby się z twoją opinią w tej sprawie?

5Zawsze dotrzymujesz obietnic składanych pracownikom?

6Obdarzasz swoich pracowników zaufaniem?

7Celebrujesz wspólnie z pracownikami wasze sukcesy?

8Mówiąc o sukcesach twojego zespołu, używasz zaimka "my"?

9Twoi pracownicy uważają, że jesteś bardzo uczciwym człowiekiem?

10Czy cele, które mają do spełnienia twoi pracownicy, są mierzalne i realistyczne?

11Czy sam jesteś wystarczająco umotywowany i entuzjastycznie nastawiony do wykonywania swoich zadań w pracy?

12Czy masz świadomość, że twoi pracownicy potrzebują wciąż nowych czynników motywacyjnych? Zgadzasz się, że motywację zespołu trzeba podtrzymywać?

13Czy chwaląc pracowników, używasz takich sformułowań i określeń, których równie dobrze mógłbyś użyć, wyrażając uznanie szefowi?

14Czy twoi pracownicy mają poczucie, że są właściwie docenieni za to, co robią?

15Czy twoi pracownicy uważają, że są sprawiedliwie wynagradzani?

16Czy cele, które mają osiągnąć twoi pracownicy, częściej są osiągane niż nieosiągane?

17Twoi pracownicy zgodziliby się z twierdzeniem, że ich szef jest entuzjastycznie nastawiony do wykonywanej pracy?

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

18Pracownicy, którymi zarządzasz, tworzą zespół, w którym czują się dobrze i zależy im na akceptacji innych członków grupy?

19Twoi pracownicy zgodziliby się z twierdzeniem, że większość zadań, jakie wykonują, to zadania, w których są najlepsi, najbardziej im pasują i umieją je wykonywać?

20Czy potrafisz stworzyć atmosferę, w której pracownicy są podekscytowani zadaniami i wyzwaniami, jakie przed nimi stają?

21Czy twoi pracownicy znają misję firmy i potrafią dokładnie określić, co jej realizacja oznacza dla wykonywanych przez nich zadań?

22Jeżeli twój zespół popełni błąd, to przede wszystkim szukacie rozwiązania i wyciągacie wnioski na przyszłość, a nie zajmujecie się szukaniem winnych, aby ich ukarać?

23Twoi pracownicy znają misję firmy i mają poczucie, że ich praca w związku z tą misją jest ważna?

24Pracownicy w twoim zespole współpracują, a nie rywalizują ze sobą?

25Czy każdy twój pracownik odpowiedziałby twierdząco na pytanie: "czy w ciągu ostatniego pół roku ktoś rozmawiał z nim o jego osiągnięciach"?

26Czy zachęcasz pracowników do dalszego rozwoju?

27Czy twoi pracownicy mają poczucie, że tobie lub innemu członkowi zespołu na nich zależy?

28Większość twoich pracowników ma w pracy jakiegoś przyjaciela lub bliskiego kolegę/koleżankę?

29Czy członkowie twojego zespołu umieją wyrażać sobie nawzajem szczerą wdzięczność i uznanie?

30Czy twoi pracownicy widzą możliwość awansu w firmie?

31Czy twoi pracownicy, widząc, że popełniłeś błąd, który może wyrządzić szkody, otwarcie ci to zakomunikują?

Wynik i interpretacja:

24-31 odpowiedzi TAK

Umiesz świetnie wpłynąć na budowanie motywacji wewnętrznej swoich pracowników. Wiesz, co to znaczy, że ludzie w firmie i zespole muszą się czuć dobrze i trzeba im stworzyć warunki, w których mogą się rozwijać, mieć wpływ na to, czym się zajmują, wiedzą, czego się od nich oczekuje, rozmawiasz o ich postępach i osiągnięciach. Ale zawsze może być lepiej. Popatrz na te punkty, w których odpowiedziałeś NIE, i zastanów się, co powinieneś zrobić, żeby zwiększyć swoją skuteczność.

17-23 odpowiedzi TAK

Często stosujesz metody wpływające na budowanie motywacji podwładnych. Ale to nie wystarcza. Musisz się zastanowić, co powinieneś zrobić, by twoi pracownicy byli bardziej umotywowani i osiągali lepsze wyniki. Popatrz na punkty, w których odpowiedziałeś NIE, i zastanów się, co powinieneś zrobić, żeby zwiększyć swoją skuteczność.

0-17 odpowiedzi TAK

Nie stosujesz wystarczająco często sposobu zarządzania, który skutecznie wpływa na motywację pracowników. Musisz nad tym popracować i stworzyć warunki do tego, żeby podwładni mieli większe zadowolenie z tego, co robią, jasność tego, czego się od nich oczekuje, i mogli widzieć swój rozwój w firmie. Popatrz na punkty, w których odpowiedziałeś NIE, i zastanów się co powinieneś zrobić, żeby zwiększyć swoją skuteczność. Zaplanuj konkretne kroki. Zacznij otwarcie rozmawiać z ludźmi, włącz ich w proces na partnerskich warunkach, a zdziwisz się, jak szybko osiągniecie znacznie lepsze efekty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane