Rubicon kupi i sprzeda nowe papiery Mirbudu

ANP
opublikowano: 24-09-2009, 00:00

Rubicon Partners pomoże kolejnej spółce przeprowadzić emisję.

Dzięki nowej emisji spółka będzie miała pieniądze na przejęcia

Rubicon Partners pomoże kolejnej spółce przeprowadzić emisję.

Skierniewicki Mirbud nie musi się już martwić o uplasowanie pierwszej z planowanych nowych emisji akcji. Wczoraj spółka podpisała umowę z Rubicon Partners Dom Maklerski o objęciu warrantów uprawniających do nabycia 5 mln akcji serii E w podwyższonym kapitale spółki. Cena emisyjna za akcję wyniesie 2,20 zł. Wczoraj za akcje płacono 2,81 zł.

Akcje dla pośrednika

— Dzięki emisji pozyskamy pieniądze na przyszłe akwizycje. W przyszłym roku planujemy kolejną emisję, której wartość mogłaby opiewać na kilkadziesiąt milionów złotych — mówi Jerzy Mirgos, główny akcjonariusz (85 proc. udziałów) i dyrektor zarządzający Mirbudu.

Rubicon Partners zastrzegł w umowie prawo do delegowania jednego reprezentanta do rady nadzorczej Mirbuda, a za jego pośrednictwem wpływ na decyzje związane m.in. ze zmianą statutu lub podwyższeniem kapitału zakładowego spółki, podjęciem decyzji o emisji obligacji zamiennych na akcje lub inne papiery wartościowe.

— Mirbud zadebiutował na giełdzie bez emisji publicznej, zatem obecna emisja to pierwsze pieniądze, jakie trafią do spółki z rynku kapitałowego. Zainteresowanie transakcją jest bardzo duże i nie mielibyśmy dzisiaj problemów z pozyskaniem dla spółki większej kwoty, rzędu 30-70 mln zł. Jednakże cena emisyjna będzie znacznie wyższa, gdy Mirbud przedstawi cele akwizycji wraz z oczekiwanymi efektami synergii planowanych transakcji — mówi Grzegorz Golec, prezes Rubicon Partners, które niedługo będzie wchłonięte przez NFI Victoria.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Część akcji Mirbudu trafi do NFI, a pozostałe do nieujawnionych jeszcze inwestorów. Podobny scenariusz Rubicon Partners zastosował w przypadku Anti i Gino Rossi.

Ambitne plany

Pod koniec października Mirbud zwoła walne, które podejmie uchwały o podwyższeniu kapitału warunkowego i emisji warrantów. Transakcja ma być zamknięta do końca listopada tego roku.

Obecnie spółka negocjuje przejęcie niewielkiej firmy specjalizującej się w produkcji masy asfaltowej.

— Ten zakup sfinansujemy z pieniędzy własnych. Jest szansa, że w tym roku sfinalizujemy transakcję. W przyszłym chciałbym kupić jedną z dwóch firm: drogową lub mostową — dodaje właściciel Mirbudu.

Nie ujawnia przychodów tej firmy, ale zapewnia, że są porównywalne do Mirbudu, który w 2008 r. miał 294,4 mln zł sprzedaży.

Obecnie udział kontraktów drogowych sięga 20 proc. w przychodach grupy. Spółka startuje w 10 przetargach drogowych. Liczy na wygranie co najmniej dwóch o łącznej wartości 1-1,5 mld zł.

— Jest więcej przetargów i spada presja firm na zdobywanie zleceń za wszelką cenę. Chcemy rozwijać się w budownictwie kubaturowym i drogowym. Deweloperka będzie wynosić 15 proc. przychodów grupy — dodaje Jerzy Mirgos.

Zapewnia, że w trzech kończących się inwestycjach deweloperskich spółka sprzedała 70 proc. mieszkań w każdym. W planach ma kolejne projekty.

Prognozy tegoroczne spółka planuje podać na przełomie października i listopada.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane