
Ryanair odnotował zysk po opodatkowaniu w wysokości 1,43 mld EUR (1,5 mld USD) za rok podatkowy zakończony 31 marca, w porównaniu ze stratą w wysokości 355 mln EUR rok wcześniej. Firma z siedzibą w Dublinie spodziewa się, że jej rachunek za paliwo będzie wyższy o 1 mld EUR w bieżącym roku podatkowym, twierdząc, że wyższe przychody zrekompensują tę zwyżkę.
Ryanair był jedną z najszybciej podnoszących się firm po pandemii COVID-19 i zyskał dzięki oszczędnym pasażerom szukającym okazyjnych wakacji w słońcu. W tym miesiącu irlandzki przewoźnik dyskontowy zamówił aż 300 odrzutowców Boeing 737 Max.
Ryanair jest największym nabywcą Boeinga w Europie, który zbudował całą swoją flotę samolotów krótkodystansowych wokół modelu 737.
Zamknięcie niektórych europejskich przewoźników w erze wirusa COVID-19 i ograniczenie innych stworzyło nowe możliwości dla Ryanaira. Wzrost liczby lotów odnotowano m.in. we Włoszech i Grecji. Aprecjację przewiduje się także w Niemczech, Maroku i Skandynawii.