Rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 20 proc. w 2004 roku

opublikowano: 2004-08-05 18:54

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) uważa, że w roku 2004 rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 20 proc. - powiedział podczas czwartkowej konferencji prezes IGRZ Lech Kaczoń.

"Dynamika wzrostu rynku w branży reklamy zewnętrznej w roku 2004 wyniesie 20 proc., w porównaniu do 4,5-5 proc. w roku 2003. Najszybciej rozwija się sektor citylightów" - powiedział Kaczoń. Jego zdaniem wzrost wynika ze zwiększenia wydatków przeznaczonych na reklamę. Cały rynek - według obliczeń Izby - obecnie dysponuje 130 tys. nośników powierzchni reklamowych, z czego przeważają nośniki małego formatu stanowiące 50 proc. powierzchni dyspozycyjnej.

Kaczoń poinformował, że członkowie IGRZ nadal mają trudności z uzyskaniem porozumienia z władzami kilku największych miast w Polsce w sprawie ustawiania kolejnych tablic reklamowych. Zdaniem urzędników "zaśmieciają" one ulice miast.

Naczelny Architekt Miasta st. Warszawy Michał Borowski powiedział podczas konferencji, że trwają przygotowania nad wydaniem rozporządzenia o stosowaniu reklamy zewnętrznej na ulicach miasta, które ma wejść w życie jeszcze w tym miesiącu. Jednakże władze miasta nie chcą udostępnić członkom Izby do wglądu rozporządzenia przed uchwaleniem.

Firmy reklamy zewnętrznej dostarczają corocznie budżetowi miasta wpływów ok. 15 mln zł.