Sąd UE był w tym postępowaniu sądem drugiej instancji. Orzeczenie zostało wydane po tym, gdy Komisja Europejska stwierdziła w 2017 roku, że Google faworyzował własne usługi i ukarała firmę grzywną w wysokości 2,42 mld EUR za naruszenie przepisów antymonopolowych.
“Sąd uznał, że faworyzując własną usługę porównywania cen na stronach wyników wyszukiwania poprzez jej lepsze pozycjonowanie, a jednocześnie odrzucając informacje o innych tego usługach za pomocą algorytmów rankingowych, Google naruszył zasady uczciwej konkurencji” - napisał Sąd UE w środowym oświadczeniu.
“Reklamy produktowe zawsze pomagały ludziom szybko i łatwo znaleźć produkty, których szukają, jednocześnie pomagając sprzedawcom detalicznym dotrzeć do potencjalnych klientów. Ten wyrok dotyczy ściśle określonych okoliczności i choć będziemy go jeszcze szczegółowo analizować, już w 2017 roku wprowadziliśmy zmiany spełniające wymogi decyzji Komisji Europejskiej. Wdrożone przez nas rozwiązanie z sukcesem działa już od 3 lat, generując miliardy kliknięć prowadzących do ponad 700 porównywarek cenowych” - skomentował Adam Malczak, rzecznik Google Polska.