Sektor usług w Japonii rósł w marcu najmocniej od siedmiu miesięcy

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 2024-04-03 07:26

Marzec okazał się udanym miesiącem dla usługodawców w japońskiej gospodarce. Pozytywnie na ich rozwój wpłynęła poprawa popytu krajowego, jak również notująca systematyczną poprawę turystyka przyjazdowa.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Opracowywany przez S&P Global wskaźnik Jibun Bank Service (PMI) wzrósł w oszacowaniu na marzec 2024 r. do 54,1 pkt z 52,9 pkt w lutym, notując nie tylko najwyższy poziom od siedmiu miesięcy, ale i 19-ty z rzędu miesiąc powyżej pułapu 50 pkt oddzielającego ekspansję od kurczenia się.

Eksperci podkreślają, że w związku ze słabnącą inflacją, gospodarstwa domowe i konsumenci wykazują większą chęć do wydatków poszerzając zakupy i usługi poza produkty pierwszej potrzeby. Dodatkowo, turystyka przyjazdowa zwiększyła zaufanie sektora usług do nowych przedsiębiorstw, osiągając największy wzrost od sierpnia ubiegłego roku, podczas gdy solidny popyt i liczba klientów przyczyniły się do wzrostu aktywności biznesowej w marcu.

Wzrost kontynuował również wskaźnik liczby nowych transakcji eksportowych, który rośnie od trzech miesięcy. Poprawie uległy też nastroje przedsiębiorców na kolejne 12 miesięcy.

Złożony wskaźnik PMI, obejmujący dane dotyczące działalności produkcyjnej i usługowej, wzrósł w marcu do 51,7 pkt z 50,6 w lutym.