Firma jest właścicielem sieci sklepów występujących pod markami: Kvickly, Super Brugsen, Brugsen oraz 365 discount.
"Będziemy etykietować amerykańskie towary, aby wyjaśnić naszym klientom, dlaczego nagle podrożały" - podkreślił Jeff Salter z Coop Danmark, cytowany w komunikacie. Salter ocenił, że spodziewany jest "znaczny spadek sprzedaży towarów z USA, jeśli zostaną one objęte cłami". Dodał, że już teraz popyt na kalifornijskie wino zmniejszył się o 20 proc.
Duńska sieć importuje z USA również m.in. różnego rodzaju orzechy, migdały i rodzynki.
Jednocześnie koncern Coop Danmark zapowiedział ograniczenie marketingu produktów sprowadzanych z USA oraz zwiększenie promocji europejskiej żywności.
W połowie marca w Danii właściciel sieci dyskontów spożywczych Netto, firma Salling Group, wprowadził oznaczanie gwiazdką produktów pochodzących z Europy. Inicjatywa ma pomóc w wyborze klientom, którzy bojkotują towary z USA.