Skoda Auto planuje zwiększenie produkcji do 800 tys. aut

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-01-2006, 16:52

Skoda Auto, należąca do niemieckiego koncernu Volkswagen, w najbliższych pięciu latach planuje zwiększenie produkcji do 800 tys. aut rocznie. Jedna czwarta wszystkich pojazdów będzie montowana w fabrykach poza Czechami.

Skoda Auto, należąca do niemieckiego koncernu Volkswagen, w najbliższych pięciu latach planuje zwiększenie produkcji do 800 tys. aut rocznie. Jedna czwarta wszystkich pojazdów będzie montowana w fabrykach poza Czechami.

    Jak informuje czwartkowe wydanie czeskiego dziennika "Mlada fronta Dnes", Skoda będzie montowała więcej aut w Indiach, Kazachstanie oraz na Ukrainie. Nowe fabryki już w tym roku powstaną w Chinach oraz w Rosji.

    Plan na ten rok przewiduje produkcję ponad pół miliona aut. W połowie roku Skoda w swoich zakładach w Czechach rozpocznie produkcję nowego modelu o nazwie Roomster (auto będzie miało swoją premierę w Genewie w marcu). W przyszłym roku pojawi się nowa fabia, w 2008 roku nowy superb, a następnie mały samochód terenowy o wstępnej nazwie Yeti.

    Szef firmy Skoda Auto, Detlef Wittig, w najbliższych latach jednak nie planuje już dużego wzrostu zatrudnienia na stanowiskach robotniczych w zakładach w Czechach, m.in. z powodu bardzo możliwej realizacji w okolicach Ostrawy inwestycji koreańskiego koncernu Hyundai.

    "Bardzo ciężko będzie im znaleźć nowych ludzi. W Czachach brak ludzi do produkcji, z tego powodu tutaj już nie planujemy rozbudowy naszych zakładów. Ostatnim będzie nasza fabryka w Kvasinach" - stwierdził Wittig w wywiadzie dla "Mlada fronta Dnes".

    Czeska firma chce produkować samochody pod własną marką, wymyślane i konstruowane w biurach projektowych w Mlada Boleslav. Mają to być pojazdy nowoczesne, wykorzystujące nowatorskie pomysły. Należy do nich przede wszystkim szersze wykorzystywanie tworzyw sztucznych zamiast stali oraz polikarbonatów zamiast szkła.

    "To logiczne działanie, cena stali bardzo wzrosła. Nie będzie to jednak powrót do trabantów, które były produkowane z laminatów" - powiedział czeskiemu dziennikowi dyrektor Związku Przemysłu Samochodowego Antonin Szipek. Nowe materiały powinny także poprawić bezpieczeństwo oraz ograniczyć zużycie paliwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane