Solorz podzieli się kasą z Adamkiem i Gołotą

Presserwis, KOZ
opublikowano: 2009-10-23 07:58

Polsat podzieli się zyskiem z biletów i reklam z jutrzejszej gali Polsat Boxing Night z bokserami Andrzejem Gołotą i Tomaszem Adamkiem – podała ”Gazeta Wyborcza”.

Według dziennika zysk zostanie podzielony niemal równo między Adamka (33 proc.), Gołotę (33 proc.) i Polsat (34 proc.). Dotyczy to zarówno wpływów z biletów, jak i z reklam emitowanych w telewizji. – To amerykański zwyczaj. Tam wypłacane im gaże zależą od oglądalności pojedynków – mówi Janusz Basałaj, redaktor naczelny Orange Sport. – W Canal+ i Telewizji Polskiej, gdzie wcześniej pracowałem, nie praktykowaliśmy tego – dodaje.

Jak wynika z cennika Polsatu, za najdroższy 30-sekundowy spot podczas gali bokserskiej trzeba było zapłacić 76,6 tys. zł. Cały czas reklamowy przy gali został już sprzedany.

Transmisja z gali Polsat Boxing Night, która odbędzie się w Łodzi, rozpocznie się jutro w Polsat Sport o 18, a w Polsacie o 19.30. Podczas gali ma być siedem pojedynków. Walka Gołoty z Adamkiem będzie jej kulminacyjnym momentem.

Pojedynki komentować będą w Polsacie Andrzej Kostyra i Jerzy Kulej. Reporterami w Łodzi będą Paweł Wójcik, Mateusz Borek, Karolina Szostak, Krzysztof Wanio i Artur Łukaszewski. Studio w Warszawie poprowadzi Jerzy Mielewski. W roli gospodarzy w łódzkiej Atlas Arenie mają wystąpić natomiast Krzysztof Ibisz i Waldemar Kasta.
Jak napisała ”GW”, na żywo konfrontacji pięściarzy nie pokaże żadna telewizja w Stanach Zjednoczonych. W USA galę zobaczyć będzie można w polonijnych pubach i restauracjach w Chicago i Nowym Jorku. – Finalizujemy umowy, na mocy których nasz partner w USA będzie miał prawo do publicznego odtwarzania Polsat Boxing Night – informuje Paweł Wójcik, rzecznik prasowy Polsat Boxing Night.

Dotychczas największą oglądalność miała walka Andrzeja Gołoty z Timem Witherspoonem, która odbyła się 2 października 1998 roku we Wrocławiu. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, jej transmisję w Polsacie oglądało 9,97 mln widzów, dając stacji udział w rynku na poziomie 62,3 proc. (66,92 proc. w grupie 16-49 lat). – Mamy szansę pobić ten rekord – mówił podczas sierpniowej konferencji poświęconej Polsat Boxing Night Marian Kmita, szef sportu w Polsacie.

Innego zdania jest Bartosz Zientek, media manager w domu mediowym MPG. – Dziesięć milionów to wynik niesamowity. Wątpię, żeby udało się osiągnąć taką oglądalność – uważa Zientek.

Ostatnio podobną liczbą widzów przed telewizorem cieszyła się ubiegłoroczna transmisja w Polsacie z meczu Polska-Niemcy, w ramach mistrzostw Europy w piłce nożnej (10,31 mln widzów). (KOZ)