Społeczna odpowiedzialność polskiego biznesu

Marek Goliszewski
17-02-2005, 00:00

Na przedsiębiorcach spoczywa moralny obowiązek dbania o lokalną społeczność, tworzenie nowych miejsc pracy, wspieranie ludzi najuboższych i potrzebujących. Nowoczesna firma powinna uznać społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR — corporate social responsibility) za integralną część swojej biznesowej polityki i strategii. CSR oznacza dbałość o zasady etyczne, prawa pracowników, prawa człowieka, otoczenie społeczne i środowisko naturalne.

Praktyczną realizacją idei CSR jest zapoczątkowana w roku 2004 przez Business Centre Club akcja społeczna „Podziel się sukcesem”. Uczestniczący w niej polscy przedsiębiorcy wspierają potrzebujących, „dzieląc się” z nimi swoim powodzeniem. Akcja promuje działalność obywatelską firm oraz zachęca przedsiębiorców do zaangażowania w pomoc społeczną. Beneficjentami akcji są m.in. dzieci i młodzież, studenci, osoby bezrobotne i podopieczni ośrodków pomocy społecznej. Program zaplanowany został do końca 2006 roku.

Dzielenie się sukcesem dowodzi także, że polscy przedsiębiorcy czują się współodpowiedzialni za rozwój sytuacji w kraju. Trudno się dziwić ich obawom, że w nadchodzącej kampanii wyborczej nastąpi eskalacja nastrojów populistycznych i wzrośnie niechęć do środowisk gospodarczych, w tym pracodawców. Ewentualna wygrana ugrupowań populistycznych wyhamowałaby rozwój gospodarczy i reformy podatkowe, co w efekcie spowodowałoby upadek wielu firm i dalszy wzrost bezrobocia.

MAREK GOLISZEWSKI prezes BCC

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Goliszewski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Społeczna odpowiedzialność polskiego biznesu