Społeczne start-upy zostaną wyróżnione

  • Marta Bellon
03-09-2015, 22:00

Organizacje słynące z tego, że dostrzegają inny wymiar biznesu, chcą nagrodzić wrażliwych na nierówności przedsiębiorców.

Amerykańska agencja Social Impact, Ashoka — międzynarodowa organizacja zrzeszająca przedsiębiorców społecznych, oraz firma SAP Polska mają ciekawą inicjatywę dla start-upów z Europy: tych, które realizując własne biznesowe marzenia, nie zapominają o potrzebach innych. Proponują im udział w programie Social Impact Start-up dla Europy Środkowej i Wschodniej. Mogą wziąć w nim udział przedsiębiorcy, którzy w ramach działalności rozwiązują problemy społeczne, wykorzystując w tym celu innowacje. Można zgłaszać projekty w początkowej fazie rozwoju. Wybrani uczestnicy z Polski będą mieli okazję zaprezentować pomysły na szczycie w Sofii (Bułgaria) obok start-upów z Czech, Słowacji, Węgier, Bułgarii, Rumunii, Słowenii, Chorwacji i Serbii. Wezmą udział w warsztatach na temat metod dochodzenia do innowacji i planowania biznesu design thinking czy business model generation. Podczas wydarzenia wybrani zostaną najbardziej innowacyjni przedsiębiorcy, którzy otrzymają zaproszenie do specjalnego programu szkoleniowego w Social Impact Lab w Berlinie, gdzie znów będą mieli okazję poszerzyć wiedzę — uczestniczyć w warsztatach, indywidualnych lub grupowych sesjach szkoleniowych i seminariach. Będą im doradzać międzynarodowi eksperci.

Rekrutacja do programu trwa do 13 września. W zeszłorocznej edycji projektu wzięło udział kilkadziesiąt projektów z Europy, w tym dwa z Polski. W Berlinie gościła autorka projektu Mama CoWork, którego podstawowym założeniem jest stworzenie i otwarcie miejsca umożliwiającego co-working dla mam lub ojców z dziećmi — by mogli pracować, nie rozstając się z pociechą. Przestrzeń Mama CoWork ma być zaprojektowana z uwzględnieniem potrzeb rodziców.

— Udział w programie Social Impact Start-up to możliwość skorzystania z prowadzonych przez praktyków warsztatów oraz wymiana doświadczeń i myśli z propagatorami innowacyjnych rozwiązań w kilku odległych od siebie dziedzinach. Był dla mnie dużą motywacją do działania. Miałam czas na przepracowanie pomysłu i dostałam wiele cennych wskazówek. Zafascynowałam się metodologią design thinking, ulepszyłam mój model biznesowy, dzięki czemu projekt wyszedł z fazy prototypu i faktycznie działa — mówi Karolina Dorożała z fundacji G10, autorka projektu Mama CoWork, który został zrealizowany we współpracy z SAP Polska. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Społeczne start-upy zostaną wyróżnione