Spotify wyceniany wyżej niż Ford

opublikowano: 30-03-2018, 06:55
aktualizacja: 30-03-2018, 06:56

Podczas ostatniej rundy finansowania popularny serwis streamingowy Spotify był wyceniany na podstawie zawartych transakcji na 8,5 mld USD. Obecnie, tuż przed wejściem na giełdę, jeden z analityków wycenił go na 43,5 mld USD.

Taka wycena oznacza, że Spotify byłby więcej wart niż np. Ford, Delta Air Lines czy blue chip ze średniej Dow Jones  Travelers. Mark Mahaney z RBC Capital Markets jest jednak przekonany, co do trafności swojej oceny. Spodziewa się bowiem dalszego wzrostu rynku streamingu muzyki na całym świecie w związku z coraz powszechniejszym użyciem smartfonów. Wierzy także, że Spotify utrzyma przewagę nad Apple. Obecnie serwis ma 71 mln płatnych użytkowników, a producent iPhone’ów tylko 38 mln. Tych, którzy korzystają ze Spotify za darmo jest prawie 90 mln. Mahaney uważa, że dzięki płatnym subskrypcjom i sprzedaży reklam przychody serwisu będą rosły o 30 proc. rocznie przez najbliższe kilka lat. W 2019 roku mają sięgnąć 8,32 mld USD. Analityk przyjął, że Spotify można wycenić na pięciokrotność przychodów z 2019 roku powiększone o 1,9 mld USD gotówki w bilansie spółki. To daje łącznie 43,5 mld USD.

Zobacz więcej

Spotify

REUTERS/Dado Ruvic/FORUM

Na ile wycenia spółkę rynek dowiemy się 3 kwietnia, kiedy pojawi się ona na New York Stock Exchange. Pierwotnej oferty publicznej nie było więc akcje mogą pochodzić tylko od obecnych inwestorów Spotify i posiadających je pracowników spółki.
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, money.cnn.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Spotify wyceniany wyżej niż Ford