Firma Samar, monitorująca krajowy rynek motoryzacyjny podała, że w ciągu jedenastu miesięcy 2002 r. do klientów trafiło 283,4 tys. aut, jedynie o 7,9 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2001 r.
Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa Samaru, wyniki te wskazują, że spadek sprzedaży na koniec roku wyniesie już tylko około 6 proc., a całkowita sprzedaż w tym roku zbliży się do poziomu 310 tys. samochodów.
Warto zwrócić uwagę na Fiata, którego spadek sprzedaży wyhamował i po 11 miesiącach jest mniejszy niż 30 proc. Interesujące są również wyniki Forda, który zanotował wzrost sprzedaży bliski 59 proc., dystansując w tej kategorii Toyotę.
— Mimo tej „straty”, Toyota wciąż pozostaje producentem o najwyższym zanotowanym wzroście sprzedaży, jeśli chodzi o liczbę aut — zauważa Wojciech Drzewiecki
Poza Fordem i Toyotą należy też wspomnieć o Renault (5,22 proc. wzrostu), Peugeot (23,80 proc.), Volkswagenie (2,34 proc.) oraz Citroenie (13,25 proc).