Sprzedaż BMW w USA rośnie mimo widma recesji

Marek Druś
opublikowano: 2001-04-09 14:21

Recesja nie przeszkodziła amerykańskim klientom w zakupach luksusowych modeli BMW. Według ostatnich danych w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż aut niemieckiego koncernu wzrosła w USA o 12 proc.

Jak poinformowało BMW, w pierwszym kwartale 2001 roku sprzedaż jego samochodów wzrosła na całym świecie o 9,7 proc. Tak dobrego wyniku nie oczekiwano, zwłaszcza że w pozostałych segmentach rynku motoryzacyjnego tak uznane firmy jak Volkswagen czy General Motors notują dość znaczny spadek sprzedaży. Szacuje się, że w Niemczech, które są największym europejskim rynkiem, sprzedaż samochodów spadła w marcu o 9,5 proc.

BMW trzyma się jednak mocno. Według ostatnich wyników sprzedaży, w USA od stycznia do końca marca nabywców znalazło 52,1 tys. samochodów tej marki (wzrost o 12 proc. w skali roku), a w Niemczech 61,7 tys. (5,8 proc.). Łącznie, w ciągu trzech pierwszych miesięcy roku sprzedano na całym świecie 222 tys. nowych BMW.

Na giełdzie we Frankfurcie papiery koncernu notują w połowie sesji ok. 2 proc. wzrost kursu.

MD