Sprzedaż Hasbro w końcu przebiła Mattela

aktualizacja: 07-02-2018, 15:06

Po raz pierwszy od ponad dwóch dekad przychody ze sprzedaży zrealizowane przez Hasbro przekroczyły dokonania odwiecznego rywala, koncern Hasbro, donosi sewis MarketWatch.

Producent tak znanych serii zabawek jak Play-Doh, czy postaci z serii Gwiezdne Wojny i Marvel Superheroes odnotował w 2017 r. 4-proc. wzrost przychodów, która osiągnęła wartość 5,21 mld USD. Konkurent Mattel zrealizował tymczasem sprzedaż na poziomie 4,88 mld USD. Stało się tak pierwazy raz od 1993 r. 

Zobacz więcej

Hasbro fot. Bloomberg

Podczas gdy obaj amerykańscy giganci odnotowali spadek popytu na zabawki w ostatnich miesiącach 2017 r., jednak w czwartym kwartale sprzedaż Hasbro zmniejszyła się tylko o 2 proc. zaś Mattela aż o 12 proc. Winą za taką sytuację Hasbro obarcza przede wszystkim spadek sprzedaży świątecznej w tym zabawek związanych z uniwersum Star Wars i zniżkę w biznesie gier. 

W samym czwartm kwartale przychody Hasbro wyniosły 1,6 mld USD, i nieznacznie były słabsze od oczekiwań analityków (1,7 mld USD).

Strata netto za IV kwartał minionego roku wyniosła 5,3 mln USD, co daje 4 centy na akcję. Powodem jej były sięgające 296,5 mln USD zmiany podatkowe. Rok wcześniej spółka zarobiła na czysto w IV kwartale 192,7 mln USD (1,52 USd na akcję).

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Sprzedaż Hasbro w końcu przebiła Mattela