Huawei, główny rywal Apple na rynku chińskim, w tym samym okresie odnotował wzrost sprzedaży smartfonów o 64 proc. w skali rocznej, jak wynika z danych Counterpoint.
Już poza podium…
Udział amerykańskiej spółki w chińskim rynku smartfonów spadł do 15,7 proc., co uplasowało ją na czwartym miejscu. W tym samym okresie w 2023 r. odpowiadała za 19 proc. i była drugim największym dostawcą telefonów.
Huawei stanowi obecnie 16,5 proc., co oznacza wzrost z 9,4 proc. rok temu.
Wojna cenowa
Apple “mierzy się z silnym oporem konkurencji, z odradzającym się Huawei na czele, ale również agresywną ofertą cenową ze strony OPPO, Vivo i Xiaomi”, jak uważa Mengmeng Zhang, starszy analityk Counterpoint.
W ciągu ostatniego miesiącu Apple oferował na swoich stronach specjalne rabaty do 500 juanów (prawie 70 USD).