Sprzedaż iPhone’ów w Chinach spadła o 24 proc. Huawei zyskuje na popularności

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-03-05 11:19

Dochody Apple ze sprzedaży iPhone’ów w Chinach spadły o 24 proc. w ciągu pierwszych sześciu tygodni 2024 r. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Gigant mierzy się z rosnącą popularnością konkurentów, takich jak Huawei.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Huawei, główny rywal Apple na rynku chińskim, w tym samym okresie odnotował wzrost sprzedaży smartfonów o 64 proc. w skali rocznej, jak wynika z danych Counterpoint.

Już poza podium…

Udział amerykańskiej spółki w chińskim rynku smartfonów spadł do 15,7 proc., co uplasowało ją na czwartym miejscu. W tym samym okresie w 2023 r. odpowiadała za 19 proc. i była drugim największym dostawcą telefonów.

Huawei stanowi obecnie 16,5 proc., co oznacza wzrost z 9,4 proc. rok temu.

Wojna cenowa

Apple “mierzy się z silnym oporem konkurencji, z odradzającym się Huawei na czele, ale również agresywną ofertą cenową ze strony OPPO, Vivo i Xiaomi”, jak uważa Mengmeng Zhang, starszy analityk Counterpoint.

W ciągu ostatniego miesiącu Apple oferował na swoich stronach specjalne rabaty do 500 juanów (prawie 70 USD).