Sprzedaż Multimediów mocno zmieni rynek

Właściciele kablówki chcą za dwa, trzy miesiące wyjść z ofertą. Wśród chętnych wymienia się m.in. Vivendi

Właściciele Multimediów wybierają firmę, która przeprowadzi vendor due diligence (badanie poprzedzające sprzedaż) spółki.

— Proces sprzedaży Multimediów będzie analogiczny do sprzedaży Polkomtela czy Emitela. Najpierw będzie przeprowadzone vendor due diligence, potem właściciele wyślą teasery [zaproszenie — red.] do wyselekcjonowanych podmiotów — mówi jeden z naszych rozmówców.

Vendor due diligence pozwala sprzedającym na większą kontrolę nad procesem, bo to jego doradcy przygotowują materiały dla potencjalnych chętnych.

Dopiero gdy proces jest mocno zaawansowany, zainteresowani sami badają spółkę. Taka formuła nie utrudnia firmie prowadzenia bieżącej działalności. Stosuje się ją również wówczas, gdy spółkę mają badać fundusze inwestycyjne. Dotychczas Multimedia przyznały jedynie, że zatrudniły JP Morgan do „analizy strategicznych opcji” spółki.

— Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nie komentujemy procesu — mówi Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimediów.

— Właściciele Multimediów prawdopodobnie wyjdą na rynek z ofertą za dwa, trzy miesiące — mówi jeden z naszych rozmówców.

Długa lista

Wśród chętnych na Multimedia wymienia się przede wszystkim konkurencyjną Vectrę i UPC. Kupno spółki przez jednego z tych operatorów ułatwi mu konkurowanie z telekomami o rynek internetu i platformami satelitarnymi — o rynek telewizji. Zainteresowane mogą być też telekomy — T-Mobile, Telekomunikacja Polska czy Polkomtel.

Zwłaszcza dla tego pierwszego kupno Multimediów może być ucieczką do przodu wobec słabych wyników finansowychi niezbyt udanego rebrandingu. Wśród potencjalnych nabywców Multimediów wymienia się też fundusze private equity, takie jak Advent, Innova, KKR, Providence, Permira, Enterprise Investors czy Warburg Pincus.

Właściciele Multimediów mają nadzieję, że zainteresują spółką także inwestorów strategicznych z zagranicy — koreańskich, chińskich i niemieckich operatorów kablowych. Ta opcja wydaje się jednak mało prawdopodobna.

Vivendi kandydatem

Najciekawszym kandydatem na nabywcę Multimediów może być Vivendi. O tym, że sprzedający myślą o francuskim inwestorze, usłyszeliśmy z dwóch źródeł. Francuski koncern chce połączyć platformę satelitarną Canal+ z należącą do TVN „n”-ką.

Może szukać nowych dróg rozwoju. Wejście w sektor operatorów kablowych może być bardzo ciekawą ścieżką dla Canal+, który dotychczas koncentrował się w Polsce na segmencie płatnej telewizji. Pomysły lokalnego zarządu, by wejść w telekomunikację, były blokowane przez francuskich właścicieli.

A konkurencyjna platforma, Cyfrowy Polsat, dzięki współwłaścicielowi Zygmuntowi Solorzowi- Żakowi jest coraz mocniej obecna w telekomunikacji — choćby poprzez sprzedaż superszybkiego internetu LTE. Kupno Multimediów mogłoby pomóc w wyrównaniu pozycji rynkowej obu podmiotów.

— Nie udzielamy żadnych komentarzy w sprawie Multimediów — mówi Jean- Louis Erneux z Vivendi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sprzedaż Multimediów mocno zmieni rynek