Według oficjalnych danych, w 2024 r. w Hiszpanii sprzedano łącznie 10,2 mln nowych samochodów, notując 7,1 proc. wzrost w ujęciu rocznym. W samym grudniu dynamika wzrostu sprzedaży sięgnęła niemal 29 proc. licząc do rok do roku. Choć wzrost jest znaczący pozostaje jednak poniżej długoterminowego trendu.
W roku 2019, poprzedzającym wybuch pandemii sprzedaż przekroczyła pułap 1,3 mln pojazdów, a potem przez cztery lata kształtowała się poniżej progu 900 tys.
Wskazana ostrożność
Eksperci ostrzegają przed nadmiernym optymizmem uważając, że ubiegłoroczny wzrost nie należy postrzegać jako oznaki ożywienia w sektorze, który stoi w obliczu trudnego 2025 r. Uważają, że przy obserwowanym stałym wzroście cen aut, jest mało prawdopodobne, by sprzedaż powróciła w najbliższym czasie do poziomów sprzed pandemii.
W europejskiej czołówce
Hiszpania jest jednym z czołowych producentów samochodów w Europie z własną marką Seat należącą do Grupy Volkswagen. Do tego potencjał rynku motoryzacyjnego stawia ją na czwartym miejscu w Unii Europejskiej.
