Czytasz dzięki

Standard Chartered wzmacnia polski zespół

opublikowano: 04-11-2019, 22:00

Zespół przeciwdziałania przestępczości finansowej urośnie o dział compliance, w którym na początek ma pracować kilkanaście osób.

Pieniądze z przestępstw finansowych — najczęściej terroryzmu, prania brudnych pieniędzy, korupcji i łapówkarstwa, handlu ludźmi oraz chronionymi gatunkami zwierząt — mają wartość 5 proc. światowego PKB. W Standard Chartered tropią je m.in. Polacy w warszawskim biurze, które ruszyło we wrześniu 2018 r. i zatrudnia ponad 450 osób. 250 z nich pracuje w zespole ds. przeciwdziałania przestępczościfinansowej. Zajmują się ponad 20 obszarami i wychwytują transakcje, które mogą mieć znamiona przestępstw, wstrzymują je i zgłaszają do organów ścigania, a także blokują przestępcom dostęp do usług bankowych. Teraz zespół będzie miał kolejne zadania.

Warszawskie biuro Standard Chartered wyspecjalizowało się w przeciwdziałaniu przestępczości finansowej. W tym dziale, którym kieruje Anna Urbańska, pracuje już 250 z 450 zatrudnionych.
Zobacz więcej

Pilnują pieniędzy:

Warszawskie biuro Standard Chartered wyspecjalizowało się w przeciwdziałaniu przestępczości finansowej. W tym dziale, którym kieruje Anna Urbańska, pracuje już 250 z 450 zatrudnionych. Fot. ARC

— Powstaje dział odpowiedzialny za zapewnienie zgodności, tzw. compliance, który będzie weryfikował zgodność aktywności klientów banku z przepisami oraz przestrzeganie wewnątrz banku regulacji dotyczących ochrony informacji poufnych i unikania sytuacji powodujących potencjalny konflikt interesów. Będzie stanowił trzon międzynarodowego zespołu, skupiającego ekspertów z różnych obszarów zapewnienia zgodności. Trwa rekrutacja na kilkanaście stanowisk — mówi Anna Urbańska, dyrektor pionu przeciwdziałania przestępczości finansowej w polskim biurze Standard Chartered.

Jego pracownicy zajmują się także cyberbezpieczeństwem, zarządzaniem ryzykiem płynności, kierowaniem międzynarodowymi projektami z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi czy negocjowaniem umów dotyczących instrumentów pochodnych z klientami korporacyjnymi i instytucjonalnymi banku. W planach jest zwiększenie zatrudnienia do 750 osób. Wiosną 2020 r. firma przeniesie się z tymczasowej siedziby przy ul. Towarowej 25a do sąsiadującego z nią kompleksu The Warsaw Hub przy rondzie Daszyńskiego, w którym Standard Chartered zajmie najwyższe kondygnacje budynku B.

3,7 mln zł - takiej wysokości grant rządowy z programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki dostał Standard Chartered, który ponad rok temu zapowiedział, że otworzy w Warszawie centrum usług, w którym zatrudni 750 osób.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane