Start-up dla firm paszowych zebrał 2 mln zł

Małgorzata GrzegorczykMałgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2022-05-12 20:00

SeedsBot, który oferuje rolnikom aplikację do monitorowania silosów zbożowych, zamknął rundę seedową. Uwierzyli w niego wrocławscy przedsiębiorcy z RND Investments.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na czym polega rozwiązanie SeedsBotu
  • ilu potencjalnych klientów startup już pozyskał, na ilu liczy
  • na co wykorzystał pieniądze od inwestorów
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Może to zaskakujące, ale żeby sprawdzić, ile w silosie paszowym jest ziarna, fachowcy opukują zbiorniki młotkiem lub długą deską, bo nawet jeśli są w nich okienka rewizyjne, są tak zabrudzone, że nic przez nie nie widać. Każda z 50 największych firm paszowych dostarcza paszę wartości ponad 240 mln zł do średnio 8 tys. silosów swoich klientów. Na sprawdzanie, ile jej jest, firmy tracą około 25 dni roboczych w roku. Półtora roku temu nad rozwiązaniem problemu zaczął pracować SeedsBot. Start-up opracował technologię opartą na aplikacji komunikującej się z urządzeniami IoT (internet rzeczy), służącymi do pomiaru poziomu materiałów sypkich w silosach paszowych i przemysłowych.

— Nasze urządzenie montuje się w 10 minut na górze silosu, nie ingerując w jego budowę. Dzięki temu informacje o stanie zapasów są dostępne w czasie rzeczywistym. Pozwala to ograniczyć emisję CO2, bo można zaplanować precyzyjnie dostawy — mówi Maciej Kołodziejczyk, współzałożyciel SeedsBotu, lekarz weterynarii z ponaddziesięcioletnim doświadczeniem w branży rolniczej oraz w IoT dla procesów produkcyjnych w fermach trzody chlewnej.

Pozostali współzałożyciele to Adam Grabowski, dyplomowany lekarz weterynarii z ponaddziesięcioletnią praktyką, ekspert produkcji zwierzęcej i menedżer ds. zarządzania ryzykiem i zasobami, oraz Grzegorz Fidyka, który ma 20 lat doświadczenia w obszarze oprogramowania i projektów IoT. SeedsBot właśnie zamknął rundę seed, w której zgromadził prawie 2 mln zł. Głównym inwestorem jest RND Investments, spółka wrocławskich przedsiębiorców Zbigniewa Nowaka i Radosława Piechnika.

Założyli i uwierzyli:
Założyli i uwierzyli:
W spółkę SeedsBot — założoną przez Grzegorza Fidykę (pierwszy z lewej), Macieja Kołodziejczyka (w środku) i Adama Grabowskiego (drugi od prawej) — półtora roku temu uwierzył Marek Zmysłowski (pierwszy z prawej), twórcę m.in. działającego w Afryce portalu Jumia.com, a teraz Radosław Piechnik, współwłaściciel wrocławskiego RND Investments.
btwphotographers_maziarz_rajter

— Zdecydowaliśmy się zainwestować w Seedsbot, gdyż stoją za nim doświadczeni przedsiębiorcy, którzy doskonale znają swój rynek. Start-up odpowiada na największe wyzwania branży hodowlanej, które dotyczą nas wszystkich — mówi Radosław Piechnik.

— Pieniądze były nam potrzebne na software i hardware, dzięki czemu mogliśmy się zwrócić do potencjalnych klientów, czyli firm z branży agro. Mamy wstępne zamówienia na 1500 sztuk urządzeń, a w ciągu pół roku jesteśmy w stanie zdobyć 10-krotnie większe zamówienia — twierdzi Maciej Kołodziejczyk.

Wcześniej w firmę uwierzył Marek Zmysłowski, współzałożyciel SunRoof.se i działającego w Afryce serwisu Jumia.com.

— Zainwestowałem półtora roku temu 50 tys. zł, gdy założyciele przyszli z pomysłem, nawet jeszcze bez prezentacji. Uznałem, że mam do czynienia z trzema doświadczonymi specjalistami, którzy chcą stworzyć produkt rozwiązujący prawdziwy problem dużej i ważnej branży — mówi Marek Zmysłowski.