StethoMe posłucha za miliony

opublikowano: 29-01-2019, 22:00

Start-up, w który zainwestowały fundusze dwóch najmłodszych polskich miliarderów, wkrótce poszuka pieniędzy na komercjalizację.

Idee czasem sprawdzają się w praktyce. Ideą finansowanego z unijnych funduszy programu BRidge Alfa jest wspieranie innowacyjnych spółek na najwcześniejszym etapie rozwoju. Potem można pozyskiwać coraz większe granty i dotacje z innych funduszy, aż w końcu spółka — przy wsparciu prywatnych inwestorów — staje się gotowa do sprzedaży produktów. Taką drogę ma przejść poznański start-up StethoMe. Pierwsze pieniądze, z funduszu SpeedUp korzystającego z unijnej puli, umożliwiły stworzenie prototypu urządzenia, będącego bezprzewodowym stetoskopem połączonym ze smartfonem.

— Potem od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pozyskaliśmy prawie 6,5 mln zł na wart ponad 9 mln zł projekt, dotyczący przede wszystkim opracowania kluczowych algorytmów sztucznej inteligencji, wspierających analizę dźwięków i danych zebranych przez stetoskop — mówi Wojciech Radomski, prezes i współtwórca StethoMe.

W kolejnej rundzie inwestycyjnej, w ubiegłym roku, start-up dostał 1,5 mln USD od TDJ Pitango (stworzonego przez izraelski fundusz venture Pitango i spółkę TDJ, należącą do rodziny Domogałów, znanychm.in. z Famuru), a także 0,5 mln USD od wehikułu inwestycyjnego Sebastiana Kulczyka — Manta Ray. Spółka liczy na kolejnych inwestorów, którzy wyłożą jeszcze większe pieniądze. Nie będzie ich szukać na giełdzie.

— Pieniądze od dotychczasowych inwestorów powinny wystarczyć na prace rozwojowe do końca roku. Urządzenie jest w trakcie certyfikacji na rynkach unijnych, powinniśmy ją uzyskać w pierwszym półroczu. Komercjalizacja to perspektywa początku 2020 r. Od połowy 2019 r. chcemy rozpocząć poszukiwania kolejnych inwestorów, którzy będą mogli ją wesprzeć. Chodzi głównie o europejskie i amerykańskie fundusze. Chcemy pozyskać około 10 mln USD — mówi Wojciech Radomski.

Start-up na razie testował urządzenie we współpracy z kilkudziesięcioma lekarzami, głównie z Polski, ale ma ambicje międzynarodowe. Docelowo przeznaczone jest do użytku domowego i umożliwiać ocenę stanu zdrowia w przypadku infekcji przy zdalnej konsultacji z lekarzem, ograniczając jednocześnie liczbę wizyt w gabinecie.

— Poszukujemy partnerów do testów i pilotaży w całej Europie. Telemedycyna dopiero tu startuje, a w Polsce właściwie raczkuje, dlatego komercjalizację planujemy w modelu B2B2C, czyli za pośrednictwem dużych firm medycznych i ubezpieczycieli, mogących oferować swoim klientom nasze urządzenie, np. w ramach pakietów medycznych — mówi Sławomir Kmak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w StethoMe.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane