Szacunki wskazują, że z powodu obecności podrobionych towarów na rynku dziewięć sektorów traci każdego roku ponad 48 mld EUR – lub 7,4 proc. całej sprzedaży. Z kolei pośrednie skutki zjawisk podrabiania i piractwa w tych sektorach powodują dodatkowo stratę rzędu 35 mld EUR w całej UE – producenci zakupują mniej towarów i usług od dostawców, co wywołuje efekt domina w innych obszarach.



Najmocniej dotkniętymi tym procederem sektorami są: kosmetyki i higiena osobista; odzież, obuwie i akcesoria; artykuły sportowe; zabawki i gry; biżuteria i zegarki; torebki; nagrania muzyczne; napoje spirytusowe i wina oraz produkty farmaceutyczne.
W przypadku polskiego rynku EUIPO ocenia, że straty bezpośrednie na sprzedaży we wszystkich sektorach sięgają 5,215 mld zł i ponad 29,3 tys. miejsc pracy. Najboleśniej odczuwa je branża odzieży i obuwia, której straty wyliczono odpowiednio na 2,3 mld zł i 22,7 tys. stanowisk pracy.
Więcej w prezentacji>>Prezentacja EUIPO oraz materiale prasowym>>Informacja prasowa EUIPO