Miesiąc temu na dniu inwestora zarząd CCC zaraził analityków optymizmem i zainspirował do pozytywnych rekomendacji. Kurs poszedł w górę w ślad za podwyżką prognoz, ale okazało się, że rezultaty w I kwartale były wyraźnie wyższe od rynkowego konsensu: wynik EBITDA pobił go o 40 proc., a zysk operacyjny (152 mln zł) - o 133 proc.
Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 288 mln zł, o 283 proc. więcej r/r, co oznacza poprawę marży o 9,1 pkt proc. do 12,8 proc.
Reakcja inwestorów jest bardzo pozytywna: kurs na początku sesji podskoczył o ponad 10 proc. do poziomu najwyższego od dwóch lat.
Biznes CCC w szczegółach
- W segmencie CCC przychody zwiększyły się o 12 proc. r/r (LfL o 23 proc.) do 949 mln zł, skorygowana EBITDA o 282 proc. do 201 mln zł, a marża EBITDA wzrosła o 15 pkt proc. do 21,2 proc. Poprawę marży brutto ze sprzedaży o 8 pkt proc. do 60,9 proc. spółka tłumaczy niższą skalą rabatowania, lepszą ofertą produktową (m.in. nowe, globalnie rozpoznawalne marki w portfolio) oraz zrenegocjowaniem warunków zakupów nowych kolekcji. O 8 proc. spadły koszty sprzedaży i zarządu.
- W segmencie HalfPrice przychody wzrosły o 48 proc. do 371 mln zł (Lfl +12 proc.), marża brutto ze sprzedaży poprawiła się o 11 pkt proc. do 50,9 proc. m.in. dzięki konserwatywnej polityce cenowej. Koszty sprzedaży i administracji wzrosły o 35 proc., ale wskaźnik kosztów (koszty/przychody) spadł o 3,9 pkt proc.
- W Grupie Modivo przychody spadły o 3 proc. r/r do 919 mln zł (w tym o 9 proc. w Modivo i o 1 proc. w eobuwie), marża brutto na sprzedaży obniżyła się o 0,1 pkt proc. do 42,1 proc. (głównie wskutek odsprzedaży kolekcji zimowej i starszych kolekcji w lutym tego roku), a skorygowana EBITDA wzrosła o 40 proc. do 19 mln zł. Koszty sprzedaży i administracji spadły o 2 proc.
Komentarze analityków
Sylwia Jaśkiewicz, analityczka DM BOŚ, cytowana przez agencję Bloomberg, zwraca uwagę na znacznie wyższe marże na sprzedaży w CCC i Half Price oraz trzymanie kosztów pod kontrolą. Marek Szymański z Ipopemy dodaje, że wysokie marże świadczą, że spółka miała udaną kolekcję i uniknęła głębokich promocji, a Janusz Pięta z BM mBanku docenia fakt, że Grupa Modivo w końcu zanotowała dodatnią skorygowaną EBITDA dzięki lepszemu zarządzaniu kosztami, co dobrze wróży na kolejne kwartały. Za jedyny minus uważa istotny wzrost zapasów we wszystkich segmentach.