Sztuczna inteligencja wyręczy pracowników Warty

opublikowano: 15-04-2019, 22:00

Ubezpieczyciel testuje wirtualnych rzeczoznawców i konsultantów telefonicznych. Roboty to przyszłość całego sektora.

Sztuczna inteligencja (artificial intelligence — AI) zrewolucjonizuje branżę ubezpieczeniową — taki wniosek płynie z tegorocznego raportu Przyszłość ubezpieczeń, opracowanego przez brytyjski serwis Raconteur i opublikowanego na łamach dziennika „The Times”. Trendy znad Tamizy kiełkują już nad Wisłą. Rozwiązania takie jak rozpoznawanie głosu i obrazu przez AI wdrażają dwa polskie zakłady ubezpieczeniowe. Pod koniec marca PZU, największy ubezpieczyciel w kraju pod względem sumy zebranych składek, poinformował, że rusza z pełnym wdrożeniem rozwiązania polegającego na automatycznej likwidacji szkód komunikacyjnych. W trakcie pilotażu dwóch projektów opartych na AI — wirtualnego rzeczoznawcy i konsultanta w call center — jest natomiast trzecia na rynku Warta.

TRANSFORMACJA CYFROWA:
TRANSFORMACJA CYFROWA:
Warta wdrożyła już system likwidacji szkód i aplikację mobilną. Zdaniem wiceprezesa Rafała Stankiewicza innowacyjne rozwiązania pozwolą firmie likwidować więcej szkód bez zwiększania zatrudnienia i poprawią komfort klientów.
Fot. Marek Wiśniewski

— Wspólnym efektem wdrożenia obu projektów będzie wyraźna oszczędność czasu naszych klientów. Ograniczymy czas oczekiwania na telefoniczne zgłoszenie szkody i wydanie decyzji ubezpieczeniowej — mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty.

Po pierwszych tygodniach testowania technologii rozpoznawania mowy (tzw. voice recognition) i obrazów (image recognition) Warta dzieli się pierwszymi osiągnięciami. Robot przeprowadził 2 tys. rozmów z poszkodowanymi, zebrał od nich podstawowe dane na temat szkody (m.in. dane personalne, numer polisy, okoliczności zdarzenia) i przekazał sprawę pracownikowi zakładu do dalszego rozpatrywania. W 80 proc. przypadków klienci nie mieli zastrzeżeń do pracy bota. Zdarzało się, ale nie nagminnie, że konsumenci na głos maszyny po drugiej stronie słuchawki reagowali słowami: „połącz mnie z człowiekiem”. Maszyna jest przygotowana na taką ewentualność — przełącza do konsultanta. Drugi robot, rozpoznający obrazy, dotychczas oszacował kosztorys naprawy dla ponad 500 powypadkowych samochodów. Na etapie pilotażu na ręce patrzy mu czterech ze 180 rzeczoznawców pracujących w Warcie. Kontrolerzy sprawdzają m.in., czy ktoś nie chce naciągnąć ubezpieczyciela. Docelowo AI ma być w pełni samodzielna. Wiceprezes Warty obiecuje, że technologia ma wyłącznie wspomagać człowieka, a nie go zastąpić. Redukcji etatów zakład nie planuje.

— Biznes nam rośnie — dzięki technologii będziemy w stanie likwidować więcej szkód, nie zwiększając zatrudnienia — mówi Rafał Stankiewicz.

Pełne wdrożenie obu rozwiązań ubezpieczyciel planuje jesienią. Przy obu projektach Warta współpracuje z zewnętrznymi firmami. Za technologię rozpoznawania obrazów odpowiada niemiecka spółka Control Expert i brytyjska Tractable. Wykonawcy odpowiedzialnego za technologię głosową ubezpieczyciel na razie nie ujawnia.

Sprawdź program najważniejszego spotkania na temat PSD2 w Polsce. Konferencja "PSD2 2019", 14 maja 2019, Warszawa >>

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane