Sztuczna inteligencja wyręczy pracowników Warty

opublikowano: 15-04-2019, 22:00

Ubezpieczyciel testuje wirtualnych rzeczoznawców i konsultantów telefonicznych. Roboty to przyszłość całego sektora.

Sztuczna inteligencja (artificial intelligence — AI) zrewolucjonizuje branżę ubezpieczeniową — taki wniosek płynie z tegorocznego raportu Przyszłość ubezpieczeń, opracowanego przez brytyjski serwis Raconteur i opublikowanego na łamach dziennika „The Times”. Trendy znad Tamizy kiełkują już nad Wisłą. Rozwiązania takie jak rozpoznawanie głosu i obrazu przez AI wdrażają dwa polskie zakłady ubezpieczeniowe. Pod koniec marca PZU, największy ubezpieczyciel w kraju pod względem sumy zebranych składek, poinformował, że rusza z pełnym wdrożeniem rozwiązania polegającego na automatycznej likwidacji szkód komunikacyjnych. W trakcie pilotażu dwóch projektów opartych na AI — wirtualnego rzeczoznawcy i konsultanta w call center — jest natomiast trzecia na rynku Warta.

Warta wdrożyła już system likwidacji szkód i aplikację mobilną. Zdaniem
wiceprezesa Rafała Stankiewicza innowacyjne rozwiązania pozwolą firmie
likwidować więcej szkód bez zwiększania zatrudnienia i poprawią komfort
klientów.
Zobacz więcej

TRANSFORMACJA CYFROWA:

Warta wdrożyła już system likwidacji szkód i aplikację mobilną. Zdaniem wiceprezesa Rafała Stankiewicza innowacyjne rozwiązania pozwolą firmie likwidować więcej szkód bez zwiększania zatrudnienia i poprawią komfort klientów. Fot. Marek Wiśniewski

— Wspólnym efektem wdrożenia obu projektów będzie wyraźna oszczędność czasu naszych klientów. Ograniczymy czas oczekiwania na telefoniczne zgłoszenie szkody i wydanie decyzji ubezpieczeniowej — mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty.

Po pierwszych tygodniach testowania technologii rozpoznawania mowy (tzw. voice recognition) i obrazów (image recognition) Warta dzieli się pierwszymi osiągnięciami. Robot przeprowadził 2 tys. rozmów z poszkodowanymi, zebrał od nich podstawowe dane na temat szkody (m.in. dane personalne, numer polisy, okoliczności zdarzenia) i przekazał sprawę pracownikowi zakładu do dalszego rozpatrywania. W 80 proc. przypadków klienci nie mieli zastrzeżeń do pracy bota. Zdarzało się, ale nie nagminnie, że konsumenci na głos maszyny po drugiej stronie słuchawki reagowali słowami: „połącz mnie z człowiekiem”. Maszyna jest przygotowana na taką ewentualność — przełącza do konsultanta. Drugi robot, rozpoznający obrazy, dotychczas oszacował kosztorys naprawy dla ponad 500 powypadkowych samochodów. Na etapie pilotażu na ręce patrzy mu czterech ze 180 rzeczoznawców pracujących w Warcie. Kontrolerzy sprawdzają m.in., czy ktoś nie chce naciągnąć ubezpieczyciela. Docelowo AI ma być w pełni samodzielna. Wiceprezes Warty obiecuje, że technologia ma wyłącznie wspomagać człowieka, a nie go zastąpić. Redukcji etatów zakład nie planuje.

— Biznes nam rośnie — dzięki technologii będziemy w stanie likwidować więcej szkód, nie zwiększając zatrudnienia — mówi Rafał Stankiewicz.

Pełne wdrożenie obu rozwiązań ubezpieczyciel planuje jesienią. Przy obu projektach Warta współpracuje z zewnętrznymi firmami. Za technologię rozpoznawania obrazów odpowiada niemiecka spółka Control Expert i brytyjska Tractable. Wykonawcy odpowiedzialnego za technologię głosową ubezpieczyciel na razie nie ujawnia.

Sprawdź program najważniejszego spotkania na temat PSD2 w Polsce. Konferencja "PSD2 2019", 14 maja 2019, Warszawa >>

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu