Miesiąc testów systemów bezpieczeństwa, 1050 wizyt w oddziałach 19 banków, 1710 telefonów do call center, 100 godzin badań użyteczności serwisów internetowych i mobilnych, kilkanaście szczegółowych kwestionariuszy dotyczących konkretnych produktów i wreszcie dziesiątki tysięcy głosów internautów. Tak w skrócie przedstawia się plan największego w Polsce badania jakości obsługi bankowego klienta — Złoty Bankier, które ruszy od początku stycznia 2017 r. i potrwa do końca marca. Podsumowaniem będzie gala w kwietniu, podczas której poznamy Złoty Bank — instytucję o najwyższych standardach obsługi w sieci oddziałowej, call center, internecie i mobilnie.
Ranking jest wspólnym projektem „Pulsu Biznesu”, Bankier.pl, TNS Polska oraz Obserwatorium.biz.
Najważniejszą część badania stanowią wywiady prowadzone przez kilkuset tajemniczych klientów, którzy po wizycie w każdej placówce przygotowują obszerny raport o wrażeniach, spostrzeżeniach i uwagach. To materiał gromadzony już od sześciu lat, odzwierciedlający rynkowe trendy. Trzy lata temu pisaliśmy w „PB”, że ruch w oddziałach bankowych zaczyna słabnąć — badania edycji Złotego Bankiera 2016 potwierdziły ten trend. © Ⓟ