Niemal połowa przesyłek wrzucanych przez listonoszy do skrzynek pocztowych w Szwajcarii to reklamy. Nie dziwne zatem, że Szwajcarzy nie są zadowoleni i anonsują na skrzynkach iż nie życzą sobie w nich żadnej „śmieciowej poczty”. Aby ich przekonać Poczta uruchomiła kampanię, w ramach której oferuje „podarunki” dla tych, którzy zgodzą się przyjmować reklamy. Około 300 tys. gospodarstw domowych otrzymało ostatnio list, w którym Poczta proponuje dostarczanie im co miesiąc darmowych próbek np. musli, czy kostek rosołowych, w zamian za usunięcie ze skrzynki napisu zakazującego wrzucania reklam. Rzecznik Poczty powiedział, że Szwajcarzy będą mogli po trzech miesiącach programu znów „zablokować” swoje skrzynki dla „śmieciowej poczty”.

- Nie zapominajmy, że Poczta ma klientów nie tylko wśród odbiorców. Jesteśmy także dostawcą usług dla branży reklamowej - powiedział Oliver Flüeler, rzecznik Poczty.