Szwajcarska Poczta: kostka rosołowa za przyjęcie reklamy

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2016-10-14 14:07

Szwajcarska Poczta uruchomiła kampanię, której celem jest skłonienie mieszkańców kraju do przyjmowania roznoszonych przez nią materiałów reklamowych.

Niemal połowa przesyłek wrzucanych przez listonoszy do skrzynek pocztowych w Szwajcarii to reklamy. Nie dziwne zatem, że Szwajcarzy nie są zadowoleni i anonsują na skrzynkach iż nie życzą sobie w nich żadnej „śmieciowej poczty”. Aby ich przekonać Poczta uruchomiła kampanię, w ramach której oferuje „podarunki” dla tych, którzy zgodzą się przyjmować reklamy. Około 300 tys. gospodarstw domowych otrzymało ostatnio list, w którym Poczta proponuje dostarczanie im co miesiąc darmowych próbek np. musli, czy kostek rosołowych, w zamian za usunięcie ze skrzynki napisu zakazującego wrzucania reklam. Rzecznik Poczty powiedział, że Szwajcarzy będą mogli po trzech miesiącach programu znów „zablokować” swoje skrzynki dla „śmieciowej poczty”. 

Szwajcarska poczta to drugi największy pracodawca w całej Konfederacji. Zatrudnia blisko 62 tys. ludzi
alex.ch/Flickr CC BY 2.0

- Nie zapominajmy, że Poczta ma klientów nie tylko wśród odbiorców. Jesteśmy także dostawcą usług dla branży reklamowej  - powiedział Oliver Flüeler, rzecznik Poczty.