Szykuje się rekord IPO w Korei Południowej

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 08-01-2021, 14:12

Bieżący rok może okazać się rekordowym w segmencie pierwotnych ofert publicznych (IPO) na południowokoreańskiej giełdzie. Akcje chce sprzedać szerokie spektrum firm, od banków, przez projektantów gier po producentów akumulatorów do samochodów elektrycznych, informuje Reuters.

Giełda w Seulu (Korea Exchange)
Giełda w Seulu (Korea Exchange)
Jean Chung

Według analiz, w 2021 r. wartość funduszy jakie w ramach IPO w Południowej Korei mogą pozyskać spółki szacowana jest nawet na 20 bln wonów (18,40 mld USD). Byłby to tym samym nowy rekord i poziom około czterokrotnie wyższy niż w 2020 r.

Szczególną aktywnością na tym polu wykazują się firmy, których produkty wykorzystywane są w trakcie pandemii i związanych z nią obostrzeń. Chodzi przede wszystkim o szeroko rozumianych producentów elektroniki czy rozwiązań technologicznych.

Większość dużych ofert i tematów związanych z IPO dotyczy sektora technologicznego – powiedział David Chung, szef koreańskiej bankowości inwestycyjnej w Goldman Sachs Group.

Swoje trzy grosze dorzucił też nadzór rynkowy, który podjął działania mające na celu zwiększenie przydziału akcji IPO klientom detalicznym.

W 2020 r. wartość ofert IPO wyniosła około 4,7 bln wonów. Dotychczasowy rekord ustanowiony w 2010 r. wynosi 10 bln wonów.

Wśród największych planowanych ofert na ten rok wymienia się m.in. sprzedaż udziałów KakaoBank o wartości 4,6 bln wonów. Możliwa jest też, choć nie ma jeszcze szczegółów, oferta akcji LG Chem, dostawcy akumulatorów dla pojazdów Tesli o wartości 9 bln wonów.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane