FRANKFURT (Reuters) - Największy europejski provider internetowy, niemiecki T-Online podał w czwartek, że w trzecim kwartale zaczął przynosić zyski na kluczowym dla niego rodzimym rynku. Zysk udało się wypracować dzięki rezygnacji ze zbyt kosztownego modelu abonamentu.
W trzecim kwartale zysk operacyjny T-Online przed amortyzacją (EBITDA) wyniósł 900.000 euro (799.300 dolarów). Kwartał wcześniej spółka miała 26,6 miliona euro straty.
W Niemczech T-Online ma osiem milionów abonentów. Pobierane od nich opłaty pozwoliły zrównoważyć straty ponoszone przez spółki zależne providera we Francji, Hiszpanii i Austrii.
Firma podała, że powodem poprawy wyników na rodzimym rynku niemieckim była stopniowa rezygnacja ze stałego abonamentu, popularnego wśród klientów, ale kosztownego dla T-Online.
Przejście abonentów do innych taryf spowodowało wzrost marży brutto w trzecim kwartale do 40 procent, wobec 27-procent w poprzednim kwartale.
T-Online jak swój cel wyznaczyło znalezienie się w pierwszej trójce na każdym rynku, na którym operuje.
Spółki zależne providera we Francji, Hiszpanii i Austrii mają łącznie 1,8 miliona abonentów, ale zmagają się z ostrą konkurencją ze strony lokalnych providerów.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))