FRANKFURT (Reuters) - Największy europejski provider internetowy,   niemiecki T-Online podał w czwartek, że w trzecim kwartale zaczął przynosić   zyski na kluczowym dla niego rodzimym rynku. Zysk udało się wypracować   dzięki rezygnacji ze zbyt kosztownego modelu abonamentu.   
    W trzecim kwartale zysk operacyjny T-Online przed amortyzacją (EBITDA)  wyniósł 900.000 euro (799.300 dolarów). Kwartał wcześniej spółka miała 26,6   miliona euro straty.   
    W Niemczech T-Online ma osiem milionów abonentów. Pobierane od nich   opłaty pozwoliły zrównoważyć straty ponoszone przez spółki zależne providera   we Francji, Hiszpanii i Austrii.   
    Firma podała, że powodem poprawy wyników na rodzimym rynku niemieckim   była stopniowa rezygnacja ze stałego abonamentu, popularnego wśród klientów,   ale kosztownego dla T-Online.  
    Przejście abonentów do innych taryf spowodowało wzrost marży brutto w  trzecim kwartale do 40 procent, wobec 27-procent w poprzednim kwartale.  
    T-Online jak swój cel wyznaczyło znalezienie się w pierwszej trójce na  każdym rynku, na którym operuje.  
    Spółki zależne providera we Francji, Hiszpanii i Austrii mają łącznie  1,8 miliona abonentów, ale zmagają się z ostrą konkurencją ze strony   lokalnych providerów.  
    ((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22  653 97 80, [email protected]))