Czytasz dzięki

Tarcza nie uratuje przedsiębiorców

opublikowano: 05-04-2020, 22:00

Rodzinne firmy w najbliższych trzech miesiącach będą masowo bankrutować — wynika z badania IFR.

Ponad połowa polskich przedsiębiorstw rodzinnych (57,7 proc.) nie przetrwa najbliższych dwunastu tygodni — wynika z badania stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR). Natomiast 44,3 proc. nie doczeka nawet dziewięciu tygodni. Bankructwo firm oznacza jednocześnie bardzo złą sytuację dla rodzin przedsiębiorców. Dla 91 proc. respondentów dochody z biznesu stanowią ponad połowę rodzinnych finansów, a dla 71,8 proc. ponad trzy czwarte. Większość badanych podmiotów(69,9 proc.) działa na rynku dłużej niż jedenaście lat.

Przedsiębiorcy liczyli na pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. Ale się przeliczyli. Zdecydowana większość z nich negatywnie ocenia trafność rozpoznania potrzeb firm przez rząd (67,3 proc.) oraz przygotowany pakiet wsparcia (83,3 proc.). Lepiej oceniane są starania Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców — zebrał on jedynie 46,8 proc. negatywnych ocen, choć prawie tyle samo przedsiębiorców (41,7 proc.) wstrzymało się od wyrażenia zdania na temat jego roli. Sejm zdecydowanie stracił wiarygodność w oczach przedsiębiorców i zebrał aż 85,3 proc. negatywnych ocen. Jednak przedsiębiorcy dostrzegli rolę Senatu. Negatywnie jego wkład w tarczę antykryzysową oceniło jedynie 33,8 proc. Lepiej niż rząd i Sejm oceniana jest działalność władz lokalnych na rzecz ratowania biznesów.

Generalnie w odczuciu przedsiębiorców rodzinnych tarcza antykryzysowa jest jedynie plastrem na rany zadane przez kryzys. Ich zdaniem w ustawach pomocowych brakuje m.in. zwolnienia wynagrodzeń z podatku dochodowego i składek ZUS dla wszystkich firm oraz dofinansowania wynagrodzeń pracowników w czasie przestoju dla wszystkich przedsiębiorców. Pomogłaby również szeroko pojęta deregulacja upraszczająca prowadzenie biznesu oraz uwolnienie pieniędzy zamrożonych na kontach w ramach split payment.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane