Triumf polskiej tenisistki wywołał kolejną instancję znanego w Polsce cyklu, pojawiającego się przy spektakularnych sukcesach naszych reprezentantów: władze rzucają najpierw ordery, a wkrótce potem pieniądze na rozwój danej dyscypliny, liczba jej znawców przyrasta w tempie wykładniczym, zaś problemy graczy znajdujących się na dole piramidy pozostają w dużej mierze bez większych zmian, a największym motorem do działania pozostaje zamiłowanie do tej dyscypliny sportu. I o tym z różnych perspektyw mówią goście tego odcinka Pulsu Biznesu do słuchania.
O tym, dlaczego tenis jest trudnym z punktu widzenia marketingu sportem opowiada Marek Furjan, komentator Eurosportu, który z bliska obserwuje organizację największych turniejów tenisowych w Polsce. O kosztach, jakie trzeba ponieść, by zostać dobrym tenisistą i dlaczego większe szanse mają ci, którzy mają dziadka zajmującego się produkcją pierników mówi Lech Sidor, wielokrotny mistrz Polski w tenisie, który przez lata był dyrektorem sportowym Akademii Tenisowej Legii Warszawa, a także członkiem zarządu Warsaw Sports Group, agencji, która do niedawna reprezentowała Igę Świątek. Posłuchajcie jak z jego perspektywy wygląda konflikt jaki wybuchł między WSG a ojcem zawodniczki, Tomaszem Świątkiem. Ten nie przebiera w słowach opisując szczegóły współpracy w ramach zerwanego już kontraktu. Podobnie jak w sporze Roberta Lewandowskiego z jego eks-menedżerem Cezarym Kucharskim, każdy ma swoje racje, a sprawę rozstrzygać będzie sąd. Różnica jest taka, że w przypadku tej sprawy nikogo nie zatrzymano w świetle kamer sprzyjającej rządowi telewizji.
Na koniec Pulsu Biznesu do słuchania rozmawiamy też z przewodniczącym Rady Nadzorczej Bakallandu, Marianem Owerko, który tłumaczy dlaczego tenis, obok golfa i żeglarstwa, jest uznawany za sport biznesu.
Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.