Tesco poinformowało, że w pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/26 (13 tygodni zakończonych 24 maja 2025 r.) sprzedaż porównywalna w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5,1 proc., wyprzedzając wzrost o 4,3 proc. z poprzedniego kwartału. Łączna sprzedaż grupy osiągnęła 16,4 miliarda funtów (22,2 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 4,6 proc. w ujęciu porównywalnym.
Według danych firmy, jej udział w rynku wzrósł do 28 proc., co jest najwyższym poziomem od 2016 roku.
Firma ostrzegła jednak, że konkurencja na rynku pozostaje bardzo intensywna – szczególnie wobec działań takich jak obietnice trwałych obniżek cen ze strony Asdy, trzeciego największego gracza w branży, który traci udziały w rynku.
Tesco konsekwentnie zwiększa swoją obecność cyfrową. Rozwija platformę Marketplace, inwestuje w media detaliczne i zwiększa liczbę spersonalizowanych interakcji z klientami, korzystając z danych zbieranych m.in. przez Clubcard. Te działania mają wzmocnić lojalność konsumentów i zwiększyć wartość koszyka zakupowego.
Pomimo dobrych wyników sprzedaży, Tesco spodziewa się niższego zysku operacyjnego w bieżącym roku obrotowym (do lutego 2026 r.), który ma wynieść od 2,7 do 3,0 miliardów funtów, w porównaniu z 3,13 miliarda funtów w poprzednim roku. Powodem jest m.in. odłożenie środków na walkę z rosnącą presją cenową i konkurencją.