Tesla ma nadal zwiększać inwestycje w Chinach

Tadeusz Stasiuk, CNBC
opublikowano: 27-09-2021, 09:35

Elon Musk, założyciel i dyrektor generalny koncernu Tesla zadeklarował, że mimo trudności, największy na świecie producent samochodów elektrycznych zamierza nadal rozwijać się w Chinach.

Elon Musk
Elon Musk
Andrew Harrer

Znany miliarder twierdzi, że Państwo Środka jest globalnym liderem cyfryzacji zaś chińscy producenci samochodów są „najbardziej konkurencyjni na świecie”.

Musk podkreśla, że Chiny poświęcają wiele zasobów i wysiłków na stosowanie najnowszych technologii cyfrowych w różnych branżach.

Odnosząc się do trudności na jakie Tesla trafia w swojej działalności czy to z powodów politycznych (nadmierne regulacje i kontrole czy też „zła” prasa” czy konkurencyjnych, Musk stwierdził, że z biegiem czasu sytuacja powinna się poprawiać i nie zniecheca go to do rozszerzania inwestycji w tym kraju.

Tesla będzie nadal rozszerzać nasze działania inwestycyjne i badawczo-rozwojowe w Chinach – powiedział Musk.

Miliarder przypomniał, że by wyjść naprzeciw żądaniom strony chińskiej, Tesla utworzyła centrum danych w Chinach, aby zlokalizować tutaj wszystkie dane generowane przez działalność koncernu, w tym produkcję, sprzedaż, serwis i ładowanie.

Dane są przechowywane w Chinach i nie są przesyłane za granicę – wyjaśnił Musk, potwierdzając, że jedynie wąskie kwestie typu zamówienia części zamiennych podlegają transferowi.

W sierpniu 2021 r. Tesla, która w 2019 r. ruszyła z budową fabryki w Szanghaju sprzedała 44,26 tys. samochodów wyprodukowanych w Kraju za Wielkim Murem z czego ponad 31,3 tys. trafiło na eksport.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane