Tesla potrzebuje więcej czasu by stać się rentowną

opublikowano: 25-07-2019, 06:15

Amerykański producent w pełni elektrycznych samochodów, koncern Tesla ponownie wycofał się z dotychczasowego harmonogram osiągnięcia rentowności po tym jak spółka nie zrealizowała celów finansowych w II kwartale, informując równocześnie, że ze stanowiska szefa technologicznego zrezygnował JB Straubel, pionier akumulatorów elektrycznych, donosi Reuters.

Firma odnotowała w okresie kwiecień-czerwiec 2019 r. stratę netto, która okazała się wyższa niż oczekiwano. Co prawda dostawy aut były rekordowe, jednak przychody ze sprzedaży były niższe od prognozowanych. Na dodatek spadły marże, które są w centrum zainteresowania analityków i inwestorów. 

Tesla
Zobacz więcej

Tesla Fot. REUTERS/Lucy Nicholson/File Photo/Forum

Tesla początkowo obiecywała, że będzie rentowna w trzecim kwartale 2018 r., ale potem wielokrotnie wycofywała się z tej deklaracji. Teraz koncern oczekuje zysku w czwartym kwartale 2019 r., a obecny kwartał ma być punktem przełomowym, powiedział Elon Musk, współzałożyciel spółki.

W II kwartale spółka wygenerowała przychody rzędu 6,35 mld USD co oznacza wzrost aż o 58,7 proc. jednak analitycy mieli większe apetyty, zakładają wynik na poziomie 6,41 mld USD. Strata netto na akcję wyniosła 1,12 USD podczas gdy specjaliści oczekiwali jedynie 36 centów na akcję.

Firma obniżyła swój cel inwestycyjny na 2019 do 1,5- 2,0 mld USD, z 2,0-2,5 mld USD. Zakończyła kwartał 5 mld USD w gotówce i ekwiwalentach pieniężnych.

Wielu analityków zauważa, że Tesla będzie musiała zmierzyć się nie tylko z osiągnięciem docelowego poziomu dostaw w wysokości 360-400 tys. pojazdów w tym roku, ale także z utrzymaniem marży zysku. Marże brutto w sektorze motoryzacyjnym spadły w kwartale z 20 do 19 proc.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy