Dane te podkreślają sukces tradycyjnych producentów samochodów na rynku elektryków, gdzie wcześniej pozostawali w tyle za producentami pojazdów elektrycznych. Sukces ten jest napędzany przez polityki rządowe oraz lojalność wobec marek.
Tesla, najbardziej wartościowy producent samochodów na świecie, nadal dominuje na rynku, ale tradycyjni producenci, tacy jak BMW i Volvo, zyskują na znaczeniu z powodu niepewności związanych z dotacjami i zachętami dla pojazdów elektrycznych. Wpływ na postrzeganie Tesli ma także kontrowersyjna osobowość prezesa, Elona Muska.
BMW odnotowało 35 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku, podczas gdy Tesla zanotowała 16 proc. spadek rejestracji, jak podano w raporcie. W lipcu zarejestrowano około 139 300 nowych samochodów elektrycznych, co stanowi spadek o 6 proc. w porównaniu z lipcem 2023 roku. Udział rynkowy pojazdów elektrycznych zmniejszył się do 13,5 proc. z 14,6 proc. rok wcześniej.