Tesla wprowadziła na rynek w Tajlandii dwa modele pojazdów elektrycznych

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2022-12-07 10:15

Tesla wprowadziła w środę na rynek w Tajlandii dwa modele pojazdów elektrycznych. To pierwszy tego typu ruch amerykańskiej firmy w kraju, który od dawna jest zdominowany przez japońskich producentów – podaje agencja Reutersa.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
David Paul Morris

Wprowadzenie na rynek dwóch pojazdów elektrycznych w cenach od 1,7 mln bahtów do 2,5 mln bahtów ma miejsce, gdy Tajlandia naciska na przyjęcie i produkcję pojazdów elektrycznych, oferując obniżki podatków i dotacje.

Amerykański producent samochodów planuje rozpocząć sprzedaż swoich pojazdów elektrycznych w drugiej co do wielkości gospodarce Azji Południowo-Wschodniej za pośrednictwem kanałów internetowych, a dostawy rozpoczną się na początku przyszłego roku. Jednak stoi w obliczu ostrej konkurencji ze strony chińskich marek, takich jak BYD i Great Wall Motors, które w ostatnich latach utworzyły salony sprzedaży i partnerów dystrybucyjnych, aby dotrzeć do klientów i oferować pojazdy elektryczne w cenach zaczynających się od 800 tys. bahtów.

Tajlandia jest czwartym co do wielkości w Azji centrum montażu i eksportu samochodów dla firm takich jak Toyota Motor i Honda Motor. Produkuje około 1,5 do 2 milionów pojazdów rocznie, z czego około połowa jest eksportowana.

Pojazdy napędzane paliwem, zwłaszcza wyprodukowane przez japońskie marki, nadal dominują na rynku, a upowszechnienie pojazdów elektrycznych stopniowo nabrało tempa.

Rząd chce, aby do 2030 roku co najmniej 30 proc. produkowanych w kraju pojazdów było elektrycznych.