
Kierowana przez Elona Muska firma sprzedała wiosną 466 140 samochodów na całym świecie, tymczasem analitycy Bloomberga spodziewali się nieco ponad 448 tys. Z kolei BYD dostarczyło klientom 700 244 - zarówno w pełni elektrycznych, jak i hybrydowych pojazdów.
Tesla zobowiązała się do zwiększenia wolumenu sprzedaży nawet kosztem rentowności, co zwiększa presję na konkurentów, których samochody elektryczne nie cieszą się aż taką popularnością, m.in. na Volkswagen.
Obniżki cen i udogodnienia w ofercie kluczem do sukcesu
Dostawy lidera w produkcji pojazdów elektrycznych wzrosły o 83 proc. w ostatnim kwartale w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., kiedy w Chinach wciąż obowiązywały obostrzenia związane z polityką “zero Covid”. Firma wyprodukowała o 13 560 aut więcej niż sprzedała. Dla porównania w pierwszym kwartale produkcja przewyższyła sprzedaż o 18 tys. samochodów.
Z dobrymi wynikami Tesli stały obniżki cen, oraz szereg udogodnień w ofercie, w tym bezpłatne szybkie ładowanie w USA przez trzy miesiące po zakupie oraz dotacje do ubezpieczenia w Chinach.