Tłum chętnych do poznańskiego konkursu

Anna Pronińska
opublikowano: 2012-01-25 17:30

Zainteresowanie zaprojektowaniem mebli miejskich przerosło oczekiwania ratusza.

Siedem prac wyróżniono w konkursie „Designed for Poznań- Meble miejskie dla Poznania”, który realizowany jest w ramach projektu promocji Wielkopolski. Zgłosiło się do niego 82 chętnych. Ostatecznie jury (w którym obok prezydenta Ryszarda Grobelnego zasiada m.in. Ross Lovegrove, światowy autorytet w dziedzinie designu w przestrzeni publicznej) wybrało najlepsze prace spośród 74 uczestników. autorami są głównie studenci stawiający pierwsze kroki w branży kreatywnej.

– Nie reklamowaliśmy zbytnio konkursu, dlatego jesteśmy zaskoczeni tak dużym zainteresowaniem. Jest większe niż zakładaliśmy – mówi Magdalena Hendrysiak z biura promocji miasta.

Konkurs polegał na opracowaniu koncepcji obiektu lub grupy obiektów, które w przyszłości mogłyby stać się wizytówką Poznania i sprzyjać lepszej organizacji przestrzeni miejskiej.

– Konkurs nie ma charakteru wykonawczego. Mamy jednak nadzieję, że w przyszłości najlepsze prace będą włączone do katalogu mebli miejskich. Miasto będzie mieć do nich prawa autorskie i jeśli zapadnie decyzja o przekuciu ich w realny projekt inwestycyjny to autorzy prac, które będą realizowane, otrzymają od miasta tantiemy. Na razie jednak za pośrednictwem projektu chcemy wypromować region – dodaje Magdalena Hendrysiak.

Zwycięskie prace mają szansę na międzynarodową promocję w czasie prestiżowych wydarzeń branży kreatywnej w Polsce i Europie, m.in. pojadą na targi wzornictwa w Mediolanie, DMY International Design Festival Berlin, Europejski Tydzień Regionów i Miast w Brukseli.