Według TNS Finance Index, badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, najbardziej usatysfakcjonowani z usług bankowych są klienci Lukas Banku (średnia ocena 5,58 w siedmiopunktowej skali), zaś najmniej klienci Millenium BIG Bank (4,59). Wysokie oceny otrzymały również banki: Kredyt Bank (5,24) oraz Banki Spółdzielcze (5,13).
Wokół średniej (5,01) oscylują zaś oceny klientów takich banków, jak: Bank Gospodarki Żywnościowej (5,03); Bank Zachodni WBK (5,00), PKO BP (4,96), BPH PBK (4,96); PeKaO (4,92) oraz ING Bank Śląski (4,89).
Według danych TNS OBOP 53,3% Polaków korzystających z usług bankowych dochowuje wierności swojemu bankowi ponad 5 lat, zaś 28,4% aż 10 lat. Z usług bankowych korzysta obecnie 61% osób, które ukończyły 15 lat.
Największą liczbę klientów skupiają banki: PKO BP, Pekao S.A., Banki Spółdzielcze, ING Bank Śląski, PBH PBK, Bank Zachodni WBK oraz Bank Gospodarki Żywnościowej.
Badanie TNS Finance Index przeprowadzono w I kwartale 2002 r – w styczniu, lutym i marcu - na 3026-osobowej reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia.
DA