Inwestycja, której wartość szacowana jest na 2 mld ringgitów (499 mln USD) będzie przeprowadzona wspólnie z lokalnym partnerem, koncernem UMW. Zakład, który ma powstać w centralnym stanie Selangor ma dysponować mocami produkcyjnymi rzędu 50 tys. pojazdów rocznie. Japończycy oczekują, że fabryka rozpocznie działalność operacyjną na początku 2019 r. i pozwoli zwiększyć dwukrotnie produkcję aut koncernu w Malezji do około 100 tys. rocznie.
Według Akio Takeyamy, wiceprezesa UMW Toyota Motor, nowy zakłada koncentrował się będzie na produkcji aut osobowych, w tym o niskim zużyciu paliwa, podczas gdy działająca już fabryka głównie na pojazdach komercyjnych.
W 2015 r. sprzedaż samochodów w Malezji wyniosła około 666,7 tys. sztuk, co uplasowało ten kraj na trzecim miejscu w tym regionie świata po Tajlandii i Indonezji. Toyota sprzedała w tym kraju w ubiegłym roku niemal 94 tys. aut i choć od lat była najlepiej sprzedającą się marką zagraniczną w Malezji, jednak w ostatnim roku została wyprzedzona przez koncern Honda.